اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

35 مورد بنا و چهاردیواری غیرمجاز در زنجان تخریب شد

دادستان زنجان گفت: 35 مورد بنا و چهار دیواری احداثی غیر مجاز در روستای سایان و محله مهدیه زنجان بعد از طی مراحل قانونی تخریب شد.

35 مورد بنا و چهاردیواری غیرمجاز در زنجان تخریب شد

حجت‌الاسلام محسن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تفکیک باغات و اراضی که در داخل محدوده شهری قرار گرفته‌اند و نیز مستحدثات غیر اصولی که خطر ساز بودند، بنا به درخواست شهرداری و مصوبه شورای تأمین شهرستان زنجان تعداد 35 مورد بنا و چهار دیواری احداثی غیر مجاز در محله‌های حاشیه نشین سایان و مهدیه تخریب شد.

وی با بیان اینکه این مستحدثات تماما به صورت ناایمن و به منظور ایجاد حق مکتسبه و احداث بنا در آنها در مراحل بعدی، ایجاد شده بود، افزود: با وجود تذکرات مکرر و اخطارهای شفاهی و کتبی افراد به روند احداثی خود ادامه می‌دادند که  با حضور عوامل شهرداری، یگان انتظامی تحت نظارت نماینده دادستانی بدون هیچ مشکلی بناهای غیر مجاز مذکور تخریب شد.

دادستان زنجان تصریح کرد: براساس قانون هرگونه ساخت و ساز بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی تخلف محسوب شده و مواجه با برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز با اشاره به تخریب 35 فقره دیوارکشی غیر مجاز در حوالی روستای سایان و برخی انتقادات صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص اجرای این حکم گفت: اجرای تخریب با حکم قضایی و توسط شهرداری و در حضور  معاون دادستان و مسؤولان اجرا و نیروی انتظامی برابر قانون به عنوان ضابط قضایی در راستای تامین نظم و امنیت در موضوعات اجرای احکام ایفای وظیفه می‌کند.

آرش خلخالی گفت: تخریب‌های صورت گرفته صرفا دیوار کشی بوده و هیچ کس در این قطعات ساکن نبوده و  اجرای حکم کاملا قانونی و برابر حکم قضایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عده‌ای افراد سودجو زمین‌ها را با قیمت ناچیزی خریداری و با دیوارکشی و تفکیک غیر مجاز در قطعات کوچک آن را به چند برابر قیمت به مردم می‌فروشند که در این رابطه، 35 دیوارکشی غیر مجاز  تخریب و وضعیت زمین به حالت اولیه و عادی خود برگشت. 

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول