اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساخت 138 هزار مسکن اقدام ملی توسط بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 138 هزار مسکن اقدام ملی توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود.

ساخت 138 هزار مسکن اقدام ملی توسط بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد حق‌شناس امشب در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسؤولیت 435 شهر دارای جمعیت زیر 100 هزار نفر را در بحث اقدام ملی بر عهده دارد، اظهار کرد: در چند شهر بالای 100 هزار نفر جمعیت نیز با توافق اداره‌کل شهرسازی ساخت مسکن اقدام ملی بر عهده بنیاد مسکن است.

وی از ثبت‌نام 1.5 میلیون نفری در طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: ساخت 138 هزار مسکن مربوط به بنیاد مسکن است که افراد پس از پالایش انتخاب شده و در شهرهای زیر100 هزار نفر مسکن ساخته خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با تلاش راه و شهرسازی حدود ۵۰ تا 60 هزار مورد زمین برای بنیاد مسکن تامین شده است، گفت: کار تهیه طرح انجام شده و در مرحله دریافت پروانه و آغاز ساخت است.

حق شناس با اشاره به اینکه احداث حدود 2 هزار و 500 واحد در شهرهای مختلف آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان پس از پایان مرحله پایش مبلغ 40 میلیون تومان آورده خود را تامین می‌کنند و به محض تامین آورده 40 میلیون تومانی، افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در بنیاد مسکن متقاضیان به چهار گروه تقسیم می‌شوند، گفت: گروه نخست افراد انفرادی هستند که مسکن کوچک می‌سازند و افرادی که گروهی‌ساخت تا 10 طبقه می‌سازند که با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات، ساخت به خود افراد واگذار می‌شود.

وی از استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برخی پروژه‌ها خبر داد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها هم توسط خود بنیاد مسکن در حال انجام است.

حق شناس با اشاره به استقبال خوب متقاضیان از طرح اقدام ملی مسکن تصریح کرد: پس از پالایش نیز وضعیت واریزی‌ها خوب است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول