اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مناطق ویژه اقتصادی در طراز اهداف اولیه نیست/ هیچ مقامی حق پلمپ واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارد

عضو مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس در جمع صنعتگران گفت: هیچ واحد صنعتی نباید تعطیل و پلمپ شود و هیچ کس حق چنین کاری ندارد.

مناطق ویژه اقتصادی  در طراز اهداف اولیه نیست/ هیچ مقامی حق پلمپ واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارد

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع تعدادی از صنعتگران استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با انتقاد از نوع برخورد نامناسب با این منطقه طی سال‌های اخیر اظهار داشت: بیشتر قوانینی که این منطقه را ویژه نشان می داد متاسفانه به مرور زمان از دست رفته و به همین دلیل در آن جایگاه و طراز اهداف اولیه نیست.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم برای حل مشکل صنعتگران با انگیزه و اراده است، افزود: ما آماده پذیرش طرح و برنامه‌هایی که از وسط میدان می آیند، هستیم.

عضو مجمع نمایندگان شیراز و زرقان ادامه داد: حل بخشی از مشکلات، نیازمند قانون است که این امید را می دهم که مجلس یازدهم موانع قانونی را از مسیر بر می دارد چراکه برخی از مشکلات به دلیل ناکارآمدی قوانین است.

عزیزی گفت: جدا از تصویب قوانین کارآمد، اگر حوزه اجرا نیز ضعیف باشد و به سمت بازدارندگی برود، همین می شود که اکنون شاهدیم بنابراین در حوزه قانونگذاری و اجرا باید اقدام کنیم.

وی با تاکید بر واگذاری امور به استانها، بیان کرد: طبق رایزنی ها قرار شده بخش اعظم اختیارات، از مرکز به استان واگذار شود و باید اذعان کرد تمرکزگرایی یک مشکل بزرگ در کشور ما است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده شده موانعی که تامین اجتماعی و مالیات و موارد مشابه نیز بر سر راه صنعتگران قرار می‌دهند، نیز به نوعی بازدارنده شده که در پی حل آن بوده ایم.

عزیزی افزود: در نشستی که با مسئولان امر برگزار کردیم به این جمع بندی رسیدیم که تحت هیچ شرایطی، واحدهای صنعتی تعطیل و پلمب نشود و هیچ کس حق چنین کاری ندارد.

وی اظهار داشت: همه مسوولان استان در هر سه قوه بر این شدند تا با تعامل بیشتر، از آسیب‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی ممانعت کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: موضوع دیگری که برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دنبال کردیم این است که دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها را در قالب یک توافق استانی موظف به خرید از واحدهای داخل استان کنیم.

عزیزی تصریح کرد: در این راستا باید اختیارات نیز به سازمانهای استانی تفویض شود تا این امر اتفاق افتاد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول