اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیش‌بینی ایجاد ۱۵ هزار اشتغال جدید توسط کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از اعطای حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۸ به خانواده‌های متقاضی خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی شده است تا ۱۵ هزار اشتغال جدید توسط این نهاد ایجاد شود.

پیش‌بینی ایجاد ۱۵ هزار اشتغال جدید توسط کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حبیب الله آسوده ظهر امروز در نشست خبری گام دوم رزمایش مواسات و همدلی که در اداره کل  کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برگزار شد، به اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات توسط این نهاد در دهه ولایت اشاره و اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش ۱۷۰ هزار بسته با تمرکز بر خانواده‌های مددجوی تحت حمایت و ۳۰ هزار بسته ویژه خانواده‌های نیازمند غیرمددجو توزیع می‌شود.

پخت و توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم همزمان با دهه ولایت از دیگر برنامه‌های مرحله دوم اجرای رزمایش همدلی و مواسات است که مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی به آن پرداخت.

وی گفت: پیش‌بینی شده است تا با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و تا پایان شهریورماه امسال بین مددجویان و اقشار نیازمند توزیع شود.

آسوده عنوان کرد: در اقدامی ابتکاری از سوی کمیته امداد، یک تا سه روز از حقوق کارکنان کمیته امداد خراسان رضوی به مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده از دو تا سه روز از حقوق مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی و مدیران شهرستان‌ها و یک روز از حقوق دیگر کارکنان به نفع نیازمندان در قالب این رزمایش اختصاص یابد تا این رفتار گروهی و سازمانی مروج فرهنگ خیر و احسان باشد.

وی همچنین از اعطای حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۸ به خانواده‌های متقاضی خبر داد و بیان کرد: امسال پیش‌بینی شده است تا ۱۵ هزار اشتغال جدید توسط این نهاد ایجاد شود.

آسوده با تأکید بر اینکه به‌دنبال افزایش تعداد مددجویان کارآفرین هستیم، بیان کرد: تسهیلات ویژه‌ای به این گروه اختصاص می‌یابد تا اشتغال‌های ثابت و بی‌دغدغه برای تمامی گروه‌های جامعه به‌ویژه محرومان و نیازمندان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: معتقدیم که باید مشکلات مددجویان و اقشار نیازمند با همت مسؤولان برطرف شود و هیچ‌کس در جامعه اسلامی احساس فقر نکند.

وی مسکن را یکی از مهمترین نیازهای محرومان دانست و اذعان کرد: با توجه به گرانی‌های موجود نمی‌توان به خانه‌دار شدن آنان امیدوار بود، چرا که امسال هزینه ساخت خانه هم رشد ۳ برابری داشته است.

آسوده خدمت دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) را در خدمات فرهنگی دانست  و ادامه داد: اکنون بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۴ هزار دانشجو توسط این نهاد مورد حمایت هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا نوع نیاز آن‌ها تغییر کرده و امیدواریم ابزار مورد نیاز آن‌ها برای پیگیری امور تحصیلی‌شان در فضای مجازی تأمین شود تا این گروه‌ها از تحصیل محروم نشوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه این نهاد در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که از این تعداد ۱۷۰ هزار خانوار آن معیشت بگیر هستند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول