اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

10000 نوآموز کردستان در سامانه سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از نوبت‌گیری 10 هزار و ۲۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی خبر داد.

10000 نوآموز کردستان در سامانه سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش (چهارم مردادماه) 867 نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 28 هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی و جایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین شود.

وی عنوان کرد: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان(پایه اولی‌ها) استان از 15 تیرماه (با شروع نوبت دهی) آغاز و تا 31 شهریورماه جاری اجرا ادامه می‌یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: در شهرستان‌های سنندج 4پایگاه، مریوان 3پایگاه، سقز سه پایگاه، بانه دو پایگاه، قروه2پایگاه و دیواندره دو پایگاه، کامیاران دو پایگاه، بیجار، دهگلان و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه‌ها درجه ب بوده و با 6 نفر ارزیاب فعال است.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.

رنجبر اظهار داشت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه نمایند.

رنجبر اظهار داشت: 130 بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال در پایگاه‌های سنجش استان توزیع شده است.

وی گفت: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غربالگری(سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 150 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در 21 پایگاه اولیه و مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول