اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

واعظی: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کنکور امسال در چهار روز برگزار می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قرار است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کنکور امسال در چهار روز برگزار شود. تمام مراکز برگزاری ضد عفونی می‌شود و فاصله شرکت‌کنندگان از یک متر و بیست سانت بیشتر خواهد بود.

واعظی: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کنکور امسال در چهار روز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات دولت در زمینه کنترل قیمت اجاره بها،  گفت: ما دو اقدام کردیم، اولین  اقدام اولین بود که در جلسه ستاد ملی کرونا وزارت راه بررسی‌هایی کرد و پیشنهاداتی آورد.

واعظی در مورد این پیشنهاد اشاره کرد: برای شهر تهران افزایش نرخ اجاره بها بیشتر از ۲۵ درصد نمی‌تواند باشد معنی آن این نیست که حتماً باید ۲۵ درصد باشد یعنی باید زیر ۲۵ درصد باشد برای کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و برای شهرهای دیگر ۱۵ درصد می‌تواند افزایش یابد که تصویب شد و به قوه قضائیه و همه بخش‌ها ابلاغ شد و می‌توانست یک آرامش به وجود آورد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: در این افزایش (نرخ اجاره بها) ممکن است در شرایطی که الان کرونا است برخی از مردم نیازمند باشند به همین دلیل دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بانک های مختلف با بهره پائین ۱۳ اختصاص داد.

واعظی در مورد ابهام شرعی وام ودیعه مسکن گفت: در بانک مرکزی شورای فقهی داریم و آنچه شورای فقهی تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند آن چیزی است که ما هم اعتقاد داریم. 

وی بیان داشت:  چند بار برگزاری کنکور را به تاخیر انداخته ایم اما شرایط بهتر نشده است و اگر فکر می کردیم تا یک یا دو ماه آینده شرایط بهتر می شود، باز هم آن را به تاخیر می انداختیم. در این زمینه هم داوطلبانی که آمادگی کافی دارند به دولت و وزارت علوم فشار می آورند که کنکور برگزار شود.گروه دیگری که دنبال فرصت بیشتری برای مطالعه هستند، خواهان به تعویق انداختن کنکور هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: لذا قرار است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کنکور امسال در چهار روز برگزار شود. تمام مراکز برگزاری ضد عفونی می‌شود و فاصله شرکت‌کنندگان از یک متر و بیست سانت بیشتر خواهد بود.

واعظی در مورد تعرض به هواپیمای مسافربری کشورمان توسط آمریکا تصریح کرد: اقدامات حقوقی و سیاسی مناسبی در برابر این اقدام خطرناک آمریکایی‌ها از سوی نهادهای ذیربط کشورمان در مجامع بین‌المللی در حال انجام است. دولت آمریکا در مقطع فعلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از جان‌باختن حتی یک نفر در هر کجای دنیا متاثر می‌شود، اما به هر حال باید گفت: دولت آمریکا با ۱۵۰ هزار جان‌باخته در اثر کرونا، عرصه مقابله با این بیماری را به طور کامل باخته است و این گواه ناکارآمدی و ناتوانی دولتی است که امکانات و توانایی‌های قابل توجهی در اختیار دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در ۲ سال و نیم گذشته تمام راه‌ها و روش‌هایی را که برای فشار بر ملت ایران در اختیار داشتند، از تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه تا جنگ تبلیغاتی و روانی، به کار گرفتند.

واعظی بیان داشت:  برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها بر این مبنا انجام شده بود که در اثر تحمیل فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی، ملت ایران نهایتا در مدت ۳ ماه به زانو در خواهند آمد، اما امروز با وجود همه سختی‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه آمریکا، با تاب‌آوری و همبستگی تحسین‌برانگیز مردم و البته دولت، همه تلاش‌ها و اقدامات آمریکا با شکست مواجه شده است.

وی تصریح کرد: اقداماتی که اخیرا آمریکایی‌ها در پیش گرفته‌اند، مثل همین مورد مذکور یا دوره افتادن نماینده آنها برای تبلیغ علیه ایران در کشورهای دیگر، برای آمریکایی که ادعای ابرقدرتی دارد، بسیار سخیف و نشانه شدت ضعف و استیصال آنها در برابر ملت ایران است که برای غلبه بر این ضعف دنبال یارگیری افتاده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت آمریکا کاملا در مواجهه با مسائل داخلی و بین‌المللی دستپاچه شده است. تمام آمار و نشانه‌ها و به ویژه نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از عقب افتادن قابل توجه ترامپ از رقیب خود در رقابت‌های انتخاباتی آمریکاست و لذا ارتکاب اقدامات نسنجیده از دولتی که از ابتدا هم ناپخته عمل می‌کرد، در وضعیت امروز که همه چیز را در حال از دست رفتن می‌بیند، تا حدودی طبیعی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول