اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی نیروهای مسلح عراق: اجازه نمی‌دهیم داعش در کشور باقی بماند

سخنگوی نیروهای مسلح عراق در واکنش به کشته شدن یک فرمانده بلندپایه عراقی توسط عناصر داعش گفت که به عملیات علیه این گروه تروریستی ادامه خواهند داد تا نابودی آن محقق شود.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق: اجازه نمی‌دهیم داعش در کشور باقی بماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق از تعقیب عناصر تروریستی داعش در شهرستان «هیت» در استان الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

رسول به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق در حال تعقیب و پیگرد عناصر داعشی هستند که «احمد عبدالواحد» فرمانده لشکر 29 پیاده نظام را به همراه سه نیروی نظامی دیگر در اطراف هیت کشتند.

وی تأکید کرد که بقایای داعش همچنان حضور دارند و خطرناک هستند؛ به همین دلیل «ما عملیاتهای پیش‌دستانه‌ای برای تداوم نابودی عناصر تروریستی انجام می‌دهیم».

این فرمانده عراقی ادامه داد، عناصر داعش توانایی آن را ندارند که با نیروهای امنیتی عراق وارد درگیری شوند، به همین دلیل به صورت مستقیم (تفنگ) و غیر مستقیم (موشک و خمپاره) به سوی آنان تیراندازی می‌کنند.

رسول با تأکید بر اینکه «داعش امروز قدرت ندارد، ولی ممکن است که از برخی شرایط هوایی سوء استفاده کند»، خاطر نشان کرد، به همین دلیل مشاهده می‌شود که دو عملیات اخیر داعش که روز گذشته و 28 تیر ماه جاری انجام شد، در شب صورت گرفت.

وی از نیروهای امنیتی و نظامی عراق خواست که هشیار بوده و به صورت مداوم، عناصر داعش را تعقیب کرده و به آنان فرصت ندهند که بتوانند دست به چنین عملیاتهایی بزنند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق همچنین گفت که حملات اخیر داعش، پیروزی رسانه‌ای و پیامی از سوی این گروه تروریستی است، مبنی بر اینکه توانسته یک فرمانده با درجه سرلشکر را از بین ببرد.

رسول در پایان تأکید کرد که از قاتلان این فرمانده عراقی انتقام خواهند گرفت و به آنان اجازه نخواهند داد که در خاک عراق باقی بمانند، ولی نابودی کامل داعش، نیازمند زمان است.

نیروهای امنیتی و نظامی عراقی در مناطق کمربند بغداد و استانهای شمالی و غربی به صورت مستمر، در حال انجام عملیات علیه داعش هستند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول