اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرستاده پوتین با «بشار اسد» دیدار و گفت‌وگو کرد

فرستاده رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور امروز در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تحریم‌ها و دخالت‌های غربی‌ها در امور سوریه گفت‌وگو کرد.

فرستاده پوتین با «بشار اسد» دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  رئیس جمهور سوریه امروز میزبان «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراه آنها بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، لاورنتیف در این دیدار پیام تبریک «ولادمیر پوتین» را به مناسبت پیروزی سوریه در برگزاری انتخابات پارلمانی خطاب به ملت و دولت سوریه تقدیم بشار اسد کرد و گفت که این نشانه حمایت ملت سوریه از خط مشی دولت در ایجاد ثبات و بهبود اوضاع معیشتی در این کشور است.

در این دیدار تحولات اوضاع در سوریه مورد بررسی قرار گرفت و دوطرف تاکید کردند که سیاست‌های خصمانه برخی کشورها و به خصوص در سطوح سیاسی و اقتصادی در قبال ملت سوریه و دخالت مستمر آنها در امور سوریه عامل اصلی ادامه حضور گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه است و تهدیدی برای جان سوری‌ها و معیشت آنها و  ثبات همه منطقه شمرده می‌شود.

در این دیدار ترتیبات لازم برای برگزاری نشست کمیته بررسی قانون اساسی که ماه آینده در ژنو برگزار می شود نیز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که طرف‌های مختلف بین المللی باید برای فراهم کردن فضای مناسب پیشرفت کار این کمیته تلاش کنند تا کار خود را بر اساس اصول خود و بدون فشار خارجی ادامه دهد.

مقامات روسیه و سوریه در این دیدار بر عزم قاطع خود برای ادامه همکاری و پیگیری ارتقای روابط دوجانبه و دستیابی به راه حل‌ها برای مقابله با مشکلات ناشی از سیاست‌های برخی کشورهای غربی علیه سوریه و کاستن از فشار تحریم ها بر ملت سوریه تاکید کردند.

در این نشست «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه، «لونه الشبل» رئیس دفتر سیاسی و اطلاع رسانی ریاست جمهوری و سفیر روسیه در دمشق هم حضور داشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول