اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیین آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی شیراز با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)/ دولت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در شیراز را دغدغه جدی خود بداند

رئیس شورای شهر شیراز خطاب به معاون رئیس‌جمهور گفت: سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت و شرایط این کلان‌شهر نیست و انتظار ما این است که استفاده از ظرفیت‌های پرشمار شیراز را یک فرصت برای توسعه کل کشور بدانید.

آیین آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی شیراز  با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)/ دولت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در  شیراز را دغدغه جدی خود بداند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، سیدعبدالرزاق موسوی امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی شیراز که با حضور معاون رئیس جمهوری برگزار شد، ویژگی‌های شیراز را منحصر‌به‌فرد توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است که دولت علاوه بر تعهدات معمول خود در قبال مردم شیراز، باید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های این کلان‌شهر برای توسعه و تقویت ارتباطات سیاسی، علمی، تجاری و اقتصادی خود با جهان به ویژه حوزه خلیج فارس استفاده کند چرا که معتقدیم هرگونه تلاش در این جهت سرمایه‌گذاری برای توسعه کل کشور و خدمت به همه مردم است.

وی شیراز را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران‌زمین، سومین حرم اهل بیت، شهر ایثار، شهادت، انسان‌دوستی برشمرد و افزود: شیراز به عنوان نماد زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان مختلف و نه‌تنها در جنوب ایران بلکه در میان کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه مردم آن از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، حافظ، سعدی، ملاصدرا، سبیویه و دیگر بزرگان این شهر، مراکز بزرگ علمی، فرهنگی، دانشگاهی و درمانی این شهر، نخبگان آن که تعدادی از آنها شهره جهانی هستند و البته مردم خوب و نجیب شیراز، برای کشور یک فرصت و غنیمت است که باید قدر دانسته شود.

موسوی، سهم شیراز از اعتبارات ملی را ناکافی توصیف کرد و خطاب به مقامات ملی حاضر در مراسم گفت: نمی‌خواهم از واژه ناعادلانه استفاده کنم اما سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت و شرایط این کلان‌شهر نیست و توقع ما این است که توسعه شیراز را توسعه کشور تلقی کنید.

وی با بیان اینکه انتظار از دولت این است که توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلان‌شهری همچون شیراز را دغدغه جدی خود بداند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جهت از گذشته تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شهرداری شیراز در دوره فعلی نیز با حمایت استاندار، همکاری خوب قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار طرف قرارداد و حمایت‌های شورای شهر عملکرد قابل قبولی داشته است.

رئیس شورای شهر شیراز در عین حال با تأکید بر اینکه برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری به حمایت‌های مالی دولت نیاز داریم، تصریح کرد: ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی کشور سخت است اما به هرحال دولت نباید تعهدات خود را به مردم منتقل کند و انتظار از دولت این است که در چنین شرایط سختی گره‌ها را باز کند و مردم را بیش از زمان عادی دریابد.

وی خطاب به معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور گفت: همه می‌دانیم که نقش شما در تخصیص اعتبار و بودجه، منحصر به فرد است و به همین دلیل از شما انتظار داریم که در این پروژه شیراز و فارس را مشابه رشت و گیلان ببینید و در جهت تسهیل و تسریع انجام پروژه خط سوم مترو به نمایندگان مردم و شهروندان شیرازی قول بدهید که به این پروژه، به صورت ویژه نگاه کنید.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی معضلات آلاینده‌های زیست‌محیطی، گفت: امروز متأسفانه برخی کارخانه‌های آلاینده در شیراز و به‌طور خاص وجود کارخانه سیمان در درون شهر، روح و روان شهروندان را آزرده کرده است و امیدوار هستیم همین امروز برای این مشکل نیز چاره‌اندیشی و به دست معاون رییس جمهور حل شود.

وی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به واسطه تلاش در موضوع حمایت از بازنشستگان آموزش و پرورش تقدیر کرد و خواستار تداوم حمایت‌ها از فرهنگیان کشور شد.

انتهای خبر/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول