اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

چالش‌های طرح تاپ وزارت صنعت بررسی شد/ 72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 72 درصد از شرکت هایی که در سامانه تاپ وزارت صنعت ثبت نام کرده اند از بخش خصوصی هستند.

چالش‌های طرح تاپ وزارت صنعت بررسی شد/  72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه فوق العاده این شورا، گفت: این جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح تاپ از سوی وزارت صمت بود که چه کارهایی صورت گرفته است، مشکلات طرح چیست و چه پشتیبانی هایی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرح ارایه شد و زحمت زیادی برای ایجاد یک سامانه عرضه و تقاضا کشیده شده است.

برومند تصریح کرد: حدود 72 درصد از شرکت هایی که در این سامانه ثبت نام کرده اند از بخش خصوصی هستند. در چند حوزه که بحث استفاده اساتید به عنوان فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه است کار خوب پیش رفته است. در بخش استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح کار خوب جلو رفته است. اما در زمینه پشتیبانی از طرح های تحقیق و توسعه که شرکت ها در سامانه ثبت کرده بودند، به نظر می رسید به دلیل نداشتن پشتوانه مالی نیازمند حمایت سایر بخش های کشور هستند.

*چالش‌های طرح تاپ وزارت صنعت بررسی شد

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پس از بررسی و ارایه گزارش از دانشگاه های بزرگ درخواست شد که برای ترغیب اعضای هیات علمی خود به انجام برخی پروژه های دانشجویی مذاکراتی را در جمع روسای دانشگاه برتر کشور صورت بگیرد تا از این ظرفیت استفاده شود. همچنین مقرر شد که امکان ارایه اعتبار به این طرح ها توسط سازمان برنامه و بودجه هم بررسی شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که وزارت صمت امکان تخصیص اعتبار به این طرح ها از محل اعتبارات سازمان گسترش و صنایع معدنی ایران را بررسی کند و همچنین یک بار دیگر، طرح هایی که در این سامانه ثبت شده را بررسی کند که اگر چندین طرح در حوزه های یکسان تعریف شده اند در قالب طرح یک کلان تر جمع آوری شوند.

وی گفت: همچنین برای سال 1400 پیشنهاد شده که درصدی از عوارض واردات کالا به تحقیق و توسعه در شرکت های کوچک و متوسط بخش خصوصی اختصاص یابد که پیشنهادها در این باره جمع بندی خواهد شد و به شورای عالی ارسال می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول