اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ابراز نگرانی سفیر ایران از کاهش حجم مبادلات تجاری با گرجستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان با اشاره به متوقف شدن ورود کالاهای ایرانی به گرجستان، از کاهش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سفیر ایران از کاهش حجم مبادلات تجاری با گرجستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید جواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس روز چهارشنبه با «ناتیا تورناوا» وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو کشور، بر ضرورت تلاش برای احیای روند رو به گسترش قبل از بروز پاندمی کرونا و تعمیق همکاری‌های اقتصادی براساس پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی با اشاره به متوقف شدن ورود کالاهای ایرانی به گرجستان، از کاهش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ابراز نگرانی کرد.
سفیر کشورمان به منظور بررسی چشم انداز آتی همکاری‌های اقتصادی دو کشور خواستار مذاکرات تصویری بین روسای کمیسیون مشترک اقتصادی شد.  

 «ناتیا تورناوا» در این دیدار ضمن حمایت از همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، شرایط پاندمی کرونا را از مهم‌ترین عوامل کاهش مناسبات تجاری بین دو کشور برشمرد و بازگشت به دوران شکوفایی اقتصادی در همکاری‌های فیمابین را بلافاصله پس از افت شرایط پاندمی قطعی و اراده واقعی مسئولان گرجی را ناظر بر توسعه‌ مناسبات با ایران عنوان کرد.
وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان با تمجید از جمهوری اسلامی ایران، حرکت به سمت بهینه سازی ساختار همکاری‌ها را یک ضرورت غیرقابل انکار خواند و بازگشت به شرایط موفق و روان گذشته را خواست طرف گرجی برشمرد.

به گزارش فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران اخیرا در دیدار با رئیس جمهور گرجستان بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع ایران و گرجستان خواند.(اینجا بخوانید)

 سید جواد قوام شهیدی همچنین با «گئورگی گاخاریا» نخست‌وزیر گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.در این دیدار، طرفین با مرور روابط دو کشور و با نگاهی به حساسیت‌های مسائل منطقه‌ای، ابراز امیدواری کردند با عبور از مشکلات فعلی، روابط ایران و گرجستان بر اساس فرهنگ و تمدن مشترک گسترش و توسعه یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول