اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهره‌برداری از مدارس پیش‌ساخته بنتی آستارا تا مهر 99

افزایش 10 درصدی نرخ سرویس مدارس، بهره‌برداری از مدارس پیش‌ساخته بتنی تا مهر 99، تجهیز روستاهای فاقداینترنت به دکل‌های مخابرتی همراه اول، ایرانسل و رایتل و توجه جدی به بهداشت و سیستم گرمایشی مدارس ازجمله مباحث مطرح در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بود.

بهره‌برداری از مدارس پیش‌ساخته بنتی آستارا تا مهر 99

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین وزارت‌خانه‌های قوه مجریه است که با تک‌تک خانواده‌ها ارتباط دارد.

رضا جمشیدی سه‌ساری با بیان اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و روحیه بالا آغاز  شود، تصریح کرد: فضای مجازی، رسانه‌ها، مدیران، آموزگاران، دبیران و اولیا نگران و اضطراب ناشی از عواقب ویروس کرونا را در دانش‌آموزان کاهش دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا خواستار توجه جدی نیروهای ستادی آموزش و پرورش این شهرستان به بهداشت و سیستم‌های گرمایشی مدارس شد و گفت: کتب درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید با حساسیت خاص پی‌گیری و در اولین فرصت در اختیار آن قرار بگیرد.

 افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس آستارا   ​

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان آستارا برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که هفت‌هزار و ۱۴۲ نفر آن دختر و هفت‌هزار و هفت نفر آن نیز پسر است.

سید سجاد موسوی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید، ۸۳۵ باب کلاس درس پیش‌بینی‌شده که ۵۴۵ باب آن مخصص مدارس دولتی و ۲۹۰ باب آن مختصص مدارس غیردولتی است، افزود: تعداد کلاس‌های درس ابتدایی ۴۵۵ باب، متوسطه دوره اول ۱۸۱ باب و متوسطه دوره دوم نیز ۱۹۹ باب است.        

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۳ نفر از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان برای ثبت کتب درسی اقدام کرده‌اند، گفت: کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی تهیه شده و در انبار موجود است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.     

وی با بیان اینکه پروژه نوسازی دبستان میرزاکوچک‌خان تله‌خان و پاسدار شیری حیاطی تا مهر ۹۹ آماده بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال مدارس پیش‌ساخته بتنی را جای‌گزین مدارسی کانکسی شهرستان آستارا کرده است.            

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به اینکه برش شهرستانی برنامه‌های ابلاغی سال ۹۹ براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و به کارگروه‌های شش‌گانه ابلاغ شده است، افزود: میزهای مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل و برش مدرسه‌ای نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس شهرستان آستارا برای سال تحصیلی جدید ۱۰ درصد افزایش داشته، اما البسه دانش‌آموزی هیچ تغییری نکرده است، گفت: درخصوص افزایش شهریه مدارس غیردولتی در ستاد تنظیم بازار صحبت‌های اولیه صورت گرفته و مقرر شد برای تصمیم‌گیری نهایی یک جلسه دیگر تشکیل شود.

موسوی تعیین‌وضعیت بازنشسته‌ها، انتخاب سرگروه‌های آموزشی، جابه‌جایی نیروها، تعیین‌تکلیف مدارس انحلالی، سامان‌دهی تجهیزات و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهرستان آستارا برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ عنوان کرد.   

روستاهای فاقد اینترنت به دکل‌های مخابراتی مجهز شوند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با شیوع ویروس کرونا هم‌زمان شده و دراین‌خصوص باید مراقبت‌های ویژه صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها به حداقل برسد.

کامبیز لقمانی‌مقدم با بیان اینکه قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام روستاهای فاقد اینترنت باید به دکل‌های مخابراتی همراه اول، رایتل و ایرانسل مجهز شوند، افزود: آموزش و پرورش شهرستان آستارا آمار دانش‌آموزان برخوردار از شبکه شاد را استخراج‌کرده و آن را به فرمانداری گزارش کند.

به گزارش فارس، سامان‌دهی و سازمان‌دهی نیروی انسانی، عفاف و حجاب، برش شهرستانی و آموزشگاهی برنامه‌های ابلاغی سال ۹۹ برا سند تحول بینادین آموزش و پرورش، آخرین وضعیت نهضت سوادآموزی، پروژه مهر و کنکور ۹۹ ازجمله مباحثی بود که در شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا مطرح شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول