اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فاز 2 مصلی کرمان به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان گفت: ادامه ساخت و ساز فاز دوم مصلی کرمان از اواخر سال گذشته شروع شده و تا کنون ادامه داشته و نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل فاز دوم نیاز به ۱۵ میلیارد تومان پول داریم و امیدواریم بتوانیم این فاز را تا پایان سال جاری و نهایتا تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

فاز 2 مصلی کرمان به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اظهار داشت:  به فرمان امام راحل در تاریخ ۵ مرداد سال ۵۸ اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان افزود: همان‌طور که نماز ستون دین و جزء واجبات  محسوب می‌شود نماز جمعه هم مورد تاکید قرار گرفته و به‌دلیل برگزاری به‌صورت جماعت از ثواب زیادی برخوردار است.

صدفی با اشاره به اینکه نماز جمعه، یک نماز سیاسی عبادی است، بیان داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ  معنوی انقلاب اسلامی ایران نماز جمعه است.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان تصریح کرد: ستاد نماز جمعه نهادی است که با عنایت، هدایت، رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و با ریاست ائمه جمعه در استان‌ها و شهرستان‌ها و با نظارت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حال فعالیت است.

صدفی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه بازوی توانمند امام جمعه است، گفت: اهداف ستاد نماز جمعه در سراسر کشور  گسترش کمی و کیفی برگزار باشکوه  نماز جمعه، جذب هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به امر نماز جمعه، حراست و پاسداری از قوانین ناب اسلام محمدی و اصول ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفظ و تقویت اتحاد ملی و ...می‌توان نام برد.

وی ابراز داشت: اصول و سیاست‌هایی که در نمازجمعه  در نظر داریم اولین آنها توجه به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است.

صدفی بیان کرد: مشارکت اقشار مختلف مردم در امر برگزاری نماز جمعه، ایجاد ارتقاء سطح آگاهی مردم در مسائل دینی و اعتقادی،  تقویت روحیه وحدت و انسجام هرچه بیشتر مردم از اصول و سیاست‌های ستاد برگزاری نماز جمعه است.

وی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا که نمازهای جماعت و جمعه تعطیل است، مصلا را در اختیار نهادهایی مانند کمیته امداد، سپاه ثارالله، آستان قدس رضوی، هیئت‌های مذهبی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کمک‌های مومنانه قرار دادیم.

 صدفی تاکید کرد: نزدیک به ۲۵۰ نفر از اقشار مختلف مردم در امر برگزاری جمعه کرمان  مشارکت دارند که نزدیک به ۲۰۰ نفر جوان هستند.

  وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان،  برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی در سال گذشته، پاسخ به سولات، ابهامات شرعی توسط اساتید حوزه و دانشگاه، گروه‌های تواشی، سرود قبل از خطبه‌های نماز جمعه و ...از جمله برنامه‌های فرهنگی ستاد نماز جمعه  کرمان است.

صدفی گفت: از اسفندماه سال گذشته بر اساس دستورالعمل  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه در شهر کرمان و استان تعطیل شد و بعد از اینکه مجوز برگزاری مراسم نماز جمعه داده شد تا کنون ۴ نماز جمعه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه ساخت و ساز فاز دوم مصلی کرمان از اواخر سال گذشته شروع شده و تا کنون ادامه داشته و نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شده و ۲ هزار و۳۰۰ متر مربع سقف زیر زمین بتن‌ریزی شده  و برای تکمیل فاز دوم نیاز به ۱۵ میلیارد تومان پول داریم و امیدواریم بتوانیم این فاز را تا پایان سال جاری و نهایتا تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان بیان داشت: اصلاح سیستم گرمایش و سرمایشی مصلی، اجرای طرح سنگ‌فرش اطراف مصلی ،  بهسازی مصلای امام علی (ع) به‌عنوان پیشانی فعالیت‌های انقلابی ارزشی و مناسبت‌های استان کرمان انجام شده است، زیباسازی مصلی یکی از کارهای بسیار مهم بود که باید به آن می پرداختیم.

صدفی عنوان کرد: اصلاح نور، اصلاح صوت، شست‌وشوی فرش‌ها، تعویض پرده‌ها، رنگ‌آمیزی درب‌های مصلی، بازسازی سرویس بهداشتی، ایجاد سرویس بهداشتی برای معلولان، اصلاح فضای سبز محوطه مصلی و ...از جمله کارهای انجام شده در طول هفت ماه گذشته بوده است.

وی گفت: با جلساتی که با شهردار کرمان داشتیم، ورودی ضلع غربی مصلی از خیابان شهید عباس‌پور تبدیل به بوستان و فضای سبز خواهد شد و این بوستان تا پایان سال جاری و نهایتا تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و هزینه این بوستان توسط خود شهرداری پرداخت می‌شود.

صدفی اظهار کرد:  تغییرات جدیدی در ساختار ستاد نماز جمعه کرمان به وجود آوردیم از جمله ایجاد معاونت‌های فرهنگی و تبلیغی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، انتظامات و امنیت، پشتیبانی و توسعه و بانوان و جوانان که هر کدام دارای  زیرمجموعه‌هایی هستند.

صدفی تأکید کرد: در ساختار جدید ۹۵ درصد تشکیلات بر عهده جوانان است و تنها  پنج درصد باقی مانده که این افراد اعضای باتجربه قبلی هستند که تحربیات خود را به نسل جوان انتقال  می‌دهند.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول