اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد نماینده تبریز از پیشنهاد استاندار و منتفی شدن الحاق باسمنج به تبریز

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیشنهادی که آقای استاندار در مورد باسمنج به وزارت کشور ارائه کرده، موضوع الحاق را منتفی و باسمنج را تبدیل به بخش می‌کند و بدین ترتیب در سایه‌سار تبریز شهری شکل می‌گیرد که اسلوب‌های شهرسازی را مراعات نخواهد کرد.

انتقاد نماینده تبریز از پیشنهاد استاندار و منتفی شدن الحاق باسمنج به تبریز

احمد علیرضابیگی در گفت گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در شورای چهارم الحاق باسمنج را به تبریز قطعی کردیم، شورای باسمنج این الحاق را موکول به احداث راه دسترسی مناسب تبریز به باسمنج کرد و شهرداری به این تعهد خود عمل کرد و این اتفاق افتاد.

وی افزود: کج‌اندیشی در مدیریت سیاسی سبب شد، انتخابات شورای شهر مجددا برای باسمنج برگزار شود و در نتیجه آن افرادی انتخاب شدند که حاضر نبودند از فرصت به‌دست آمده برای منافع شخصی خود چشم‌پوشی کنند و مدام شاهد انواع و اقسام اتفاقات ناخوشایند در این حوزه هستیم.

بیگی تصریح کرد: پیشنهادی که آقای استاندار در مورد باسمنج به وزارت کشور ارائه کرده موضوع الحاق را منتفی و باسمنج را تبدیل به بخش می‌کند و بدین ترتیب در سایه‌سار تبریز شهری شکل می‌گیرد که الگوها و اسلوب‌های شهرسازی را مراعات نخواهد کرد.

استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه منطقه یاغچیان تبریز را در نظر بگیرید که کاملا با اسلوب شهرسازی درست شده و شمس‌آباد در داخل آن نظم کل مجموعه را به هم ریخته است؛ ادامه داد: باسمنج هم چیزی شبیه شمس‌آباد خواهد شد و شاید 10 سال بعد مجبور شویم برای ساخت و ساز بی‌اسلوب و نازیبای این منطقه و انطباق آن با تبریز چاره‌جویی کنیم.

بیگی متذکر شد: در حالی که بهترین زمین‌های این منطقه به فروش رفته، شرایطی به وجود آمده که در یک خیابان بین خاوران و شهر باسمنج ارزش افزوده مناطق نزدیک به خاوران با باسمنج کاملا متفاوت باشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: باید وزارت کشور را مجاب کنیم که الحاق باسمنج به تبریز را تصویب کند و همین طور لازم است، شرایط پذیرش این الحاق و برنامه‌ریزی برای آن در شورای شهر تبریز هم ایجاد شود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول