اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مقامات خارطوم درباره توطئه‌ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند

نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان روز جمعه درباره توطئه‌ای طراحی شده برای سنگ اندازی در فرآیند صلح در کشورش هشدار داد.

مقامات خارطوم درباره توطئه‌ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان روز جمعه درباره توطئه‌ای طراحی شده در داخل این کشور برای سنگ اندازی در فرآیند صلح در کشورش هشدار داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بر اساس بیانیه شورای حاکمیتی سودان، «محمد حمدان دقلو» معروف  به «حمیدتی»، این سخنان را طی نطقی برای افسران و نظامیان عضو نیروهای پشتیبانی سریع در پادگان «النسور» شهر «ام درمان» در غرب پایتخت بیان داشت.

حمیدتی گفت: «با وجود تلاش جدی دولت برای ایجاد صلح پایدار،یک نقشه مطالعه شده‌ برای ایجاد درگیری و جنگ داخلی و کارشکنی در فرآیند صلح در سودان وجود دارد».

حمیدتی به هیچ جزئیاتی درباره دست‌های پشت پرده طراحی این توطئه اشاره نکرد، اما از وجود عناصری سخن گفت که مایل به تحقق صلح در سودان نیستند و درصدد هستند آتش فتنه و درگیری‌های قبلیه‌ای را در مناطق دارفور، کردفان جنوبی و شرق سودان با دلایل تصنعی شعله ور کنند.

نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان از کلیه گروه‌های مردم سودان خواست با انسجام و همبستگی به مقابله و مبارزه با فتنه‌ها رفته و صلح را محقق کنند تا فرصت از بدخواهان سودان گرفته شود.

طی ماه‌های گذشته سودان شاهد تنش‌های سیاسی و درگیری مسلحانه در چندین منطقه بوده است که بارزترین آن مناطق دارفور، شرق سودان و کردفان جنوبی است که قبایل آنجا بر سر دام یا زمین با یکدیگر درگیر هستند و تاکنون ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.
منطقه دارفور از سال ۲۰۰۳ شاهد درگیری میان دولت سودان و گروه‌های شورشی است که براساس گزارش سازمان ملل بیش از ۳۰۰ هزار کشته و ۲.۵ میلیون آواره برجای گذاشته است.

ایجاد صلح در سودان یکی از مهم ترین مسائل مطرح در دولت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان طی مرحله انتقالی محسوب می‌شود که در ۲۱ آگوست گذشته شروع شده و قرار است 39 ماه ادامه داشته و به برگزاری انتخابات منتهی شود.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول