اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اشتغال‌زایی برای 1192 نفر از طریق 8 طرح گردشگری و صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل اعتبار هشت طرح گردشگری در استان، گفت: با این اقدام زمینه اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و 192 نفر در بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی فراهم خواهد شد.

اشتغال‌زایی برای 1192 نفر از طریق 8 طرح گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد جوادی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل اعتبار هشت طرح گردشگری در استان، گفت: با این اقدام زمینه اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و 192 نفر در بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه براساس تفاهم‌‎نامه امضا شده بین محمدباقر نوبخت و استاندار چهارمحال و بختیاری، 513 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: توسعه خوشه خاتم‌کاری شیخ‌شبان در شهرستان بن با 20 درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

وی اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را 31 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی و 30 میلیارد ریال از محل تسهیلات سرمایه ثابت تأمین و هزینه می‌شود.

جوادی با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از طرح توسعه خوشه خاتم‌کاری شیخ‌شبان زمینه اشتغال‌زایی مستقیم 800 نفر فراهم خواهد کرد، توضیح داد: توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری بازفت شهرستان کوهرنگ، سامان و چغاخور شهرستان بروجن از دیگر طرح‌های مرتبط با این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تکمیل این طرح‌ها با اشتغال‌زایی مستقیم 200 نفر 95 میلیارد ریال نیاز است، افزود: از این مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تأمین و هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهکده گردشگری الماس چغاخور از دیگر طرح‌های مرتبط با این تفاهم‌نامه و دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است، اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح با اشتغال‌زایی مستقیم 40 نفر 210 میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می‌شود.

جوادی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه برای تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع گردشگری بروجن با 53 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم 20 نفر 38 میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد، گفت: به‌منظور ساخت، توسعه و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 70 نفر 100 میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از هتل‌آپارتمان پیرغار شهرستان فارسان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم 10 نفر 14 میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه خواهد شد، بیان کرد: به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری مجتمع اقامتی و پذیرایی بین‌راهی فیل‌آباد شهرستان فارسان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 27 نفر 10 میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه برای تکمیل و بهره‌برداری از هتل سه ستاره سیاسرد بروجن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم 25 نفر 15 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول