اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رتبه 23 گیلان در نرخ تورم

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان در بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و سوم نرخ تورم کشور است، گفت: با توجه به تغییرات شاخص قیمت تیر‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته مقدار تغییرات تورم ماهانه در استان برابر ۴/۵ درصد است.

رتبه 23 گیلان در نرخ تورم

وحید طیفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در تیر‌ماه به ترتیب ۲۶/۴ و ۲۵ درصد است، اظهار کرد: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و سوم نرخ تورم کشور است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۲/۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱/۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است، تصریح کرد: همچنین چهار استان مجاور گیلان، یعنی استان‌های مازندران، قزوین، اردبیل، زنجان و به ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، بیستم و بیست و هشتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۳/۹ درصد و گیلان برابر ۱۹/۸ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۷/۷ و ۲۷/۲ درصد بوده است.

طیفوری مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه تیر‌ماه سال جاری را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۶/۹ و ۲۲/۸ درصد اعلام کرد و گفت: بررسی تغییرات شاخص قیمت تیر‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۶/۴ درصد و در استان برابر ۴/۵ درصد است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول