اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بیانات رهبری وظیفه ستاد کرونا را سنگین‌تر کرد

حجت‌الاسلام کاشانی گفت: اگر ستاد کرونا نظر قطعی بر تعطیلی مراسم با حضور مردم دارد، شفاف بیان کند، نه این که ناگهان و نزدیک شروع مراسم تغییر موضع دهد و اگر امکان برگزاری مراسم‌ با حضور مردم وجود دارد، شرایط آن چیست؟

بیانات رهبری وظیفه ستاد کرونا را سنگین‌تر کرد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه و دانشگاه و سخنران مذهبی با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «رهبر معظم انقلاب تبعیت کامل از دستورات و توصیه‌های ستاد ملی کرونا را خواستار شدند و طبعاً ما هم مطیع خواهیم بود.


اما به نظر می‌رسد با فرمایش رهبر انقلاب تکلیف ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره نحوه برپایی مراسم محرم امسال و ایجاد شور حسینی بسیار سنگین‌تر شده است.

بنده فکر می‌کنم قاطبه مومنان اگر رفتار ستاد را همدلانه، عاقلانه و دلسوزانه ببینند، حتما همراهی می‌کنند. اما رفتار دوگانه و چندگانه ستاد و عدم وحدت رویه ستاد و دولت، باعث بی‌اعتنایی و بلکه لجبازی مردم خواهد شد.

توجه داشته باشید که محرم یک دغدغه اجتماعی کاملاً مردمی و بسیار حساس است. اگر ستاد کرونا نظر قطعی بر تعطیلی مراسم با حضور مردم دارد، شفاف بیان کند، نه این که ناگهان و نزدیک شروع مراسم تغییر موضع دهد. و اگر امکان برگزاری مراسم‌ با حضور مردم وجود دارد، شرایط آن چیست؟ این شرایط چه زمانی اعلام می‌گردد تا قابل اجرا باشد؟

متاسفانه با اعلام دیرهنگام، ضعیف، رفتار چندگانه و تعطیلی ناگهانی دقیقه نود، در شب‌های قدر و روز عرفه، فرصت تمرین و آزمایش از دست رفت و شاهد دو تجربه بد بودیم.

برپایی هیأت، زمان‌گیر و هزینه‌بر است. اگر زود و اجرایی، دستورالعمل صادر نشود، جامعه از آن استقبال نخواهد کرد. محرم را به دو قطبی مخرب و بی‌حاصل بدل نکنید.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول