اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

فعالیت 5262 آژانس خدمات مسافرتی/ رسیدگی به 112 پرونده شکایت از راهنمایان تور

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه 5262 آژانس خدمات مسافرتی دارای مجوز فعالیت‌اند، گفت: سال گذشته به 112 پرونده تخلف راهنمایان تور رسیدگی کردیم.

فعالیت 5262 آژانس خدمات مسافرتی/ رسیدگی به 112 پرونده شکایت از راهنمایان تور

اسماعیل برات معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت تورهای گردشگری اظهار داشت: حدود 5 هزار و 262 آژانس خدمات مسافرتی از اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری مجوز فعالیت گرفته‌اند و بر اساس آئین‌نامه دفاتر مسافرتی، آژانس‌ها مجاز به برگزاری تور هستند و فعالیت تور بدون مجوز آژانس‌ها تخلف است.

وی افزود: فعالیت آژانس‌های مسافرتی در سه قالب تورهای ورودی، تورهای خروجی و تورهای داخلی است و هر کدام از آژانس‌ها بسته به نوع کار و ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

برات ادامه داد: تورهای ورودی گردشگران خارجی را به مقصد شهرهای مختلف ایران به داخل کشور می‌آورند، تورهای خروجی مردم ایران را برای سفر به خارج از کشور می‌‌برند و در تورهای داخلی مقصد و مبدأ تور داخل کشور است.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: ممکن است گردشگران به طور کلی همه اجزای سفر از جمله رزرو بلیت، محل اقامت و یا بلیت بازدید از مکان‌های گردشگری را نخرند لذا برای همین مسأله آمار دقیقی از کسانی که از تور استفاده می‌کنند، نداریم.

وی خاطرنشان کرد: البته از سال 94 برای رفع این مشکل ایجاد سامانه ثبت تور در دستور کار قرار گرفت که همه آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی دسترسی به این سامانه داشته باشند و فعالیت‌شان را از این طریق ثبت کنند. در حال حاضر این سامانه به صورت کامل آماده شده و آمار تورها به صورت تفکیک شده ثبت می‌شود.

برات با اشاره به اینکه آژانس‌ها محدودیت در ارائه مجوز تور ندارند، گفت: بازرسان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در سال 98، 110 هزار و 604 بازدید نظارتی از آژانس‌ها، هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز بین‌راهی داشته‌اند.

معاون اداره کل نظارت ارزیابی و خدمات گردشگری کشور گفت:‌همچنین در سال گذشته 1884 پروانه در حوزه آژانس، هتل، سفره‌خانه‌های سنتی و ... صادر شده و 5180 نوع شکایت رسیدگی شده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته در قالب  112 پرونده از راهنمایان تور شکایت شده که ما رسیدگی کرده‌ایم. همچنین 583 لغو پروانه در حوزه آژانس‌ها، هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و ... انجام گرفته است که بیشترین تخلف را آژانس‌های خدمات مسافرتی داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول