اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

به روش جدید کرونایی زندگی کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شیوع کرونا بهترین فرصت برای تقویت دولت الکترونیک بود، گفت: معلوم نیست بیماری تا کی همراه ما باشد پس بهتر است فرهنگ جدید در زندگی کردن ما جا بی افتد.

به روش جدید کرونایی زندگی کنید

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در اردیبهشت ماه بارها به مردم هشدار دادیم که پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند تا با پیک دوم کرونا ویروس مواجه نشویم اما شرایط نادیده گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه کمترین آمار بیماران کرونایی در استان البرز را داشتیم، اظهار کرد: با غفلت مردم کرونا برگشت و وارد فاز قرمز شدیم، متاسفانه همچنان نیز در این فاز هستیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: همه ما باید با هم کمک کنیم و مشکل را برطرف کنیم، حجم کار به عهده مردم است.

کریم تصریح کرد: خواهشمند است مردم از بیرون آمدن غیر ضروری خود داری کنند و در ساعاتی که شهر خلوت است از خانه بیرون بیایند؛ همچنین زدن ماسک به مقابله با شیوع بیماری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دوره نخست شیوع کرونا اجرای محدودیت‌ها به استان واگذار شده بود، ادامه داد: در پیک دوم بیماری تصمیم گیری باید به تصویب ستاد ملی برسد و تا رسیدن به این مرحله زمان زیادی طی خواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول کنترل تردد و رفت و آمد افراد بالای 60 سال در کاهش آمار مرگ و میر تأثیربسزایی خواهد داشت.

کریم ضمن انتقاد به شلوغی بانک‌ها و ادارت، تصریح کرد: نمی‌توانیم به مردم بگوییم خانه بمانید اما تمام اقدامات اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را ملزم به حضور در ادارات بکنیم، شیوع کرونا بهترین فرصت بود تا بتوانیم دولت الکترونیک و مدرن کشور را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه مشخص نیست این بیماری تا کی همراه ما باشد، اظهار  کرد: مردم باید فرهنگ جدید زندگی را یادبگیرند، پیاده روی و دوچرخه سواری جای تردد با وسایل حمل و نقل عمومی را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اعلام محدودیت‌های فشار اقتصادی بر گروهی از صنوف را تشدید خواهد کرد، گفت: با اجرای روش جدید زندگی می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول