اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بازرسی از کشتار 1040 رأس دام در روز عید قربان در استان مرکزی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در عید سعید قربان کشتار هزار و 40 رأس دام سبک و سنگین در استان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.

بازرسی از کشتار 1040 رأس دام در روز عید قربان در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیروس سلمان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بازرسی بهداشتی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی این اداره کل با ساماندهی تعداد 44 اکیپ ثابت و سیار در قالب تعداد 71 نفر بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی از ساعت 7 تا 13 در مکان‌های از قبل تعیین شده از قبیل شبکه‌های دامپزشکی، کشتارگاه‌های دام و میادین دام و نیز اکیپ‌های سیار همشهریان را در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشتی گوشت یاری کردند.

وی افزود: در همین راستا تعداد هزار و 40 راس دام زنده( گاو، گوسفند و بز) و تعداد 570 راس لاشه بازرسی شده و تعداد 5 راس لاشه  گاو، گوسفند و بز ضبط و تعداد 38 راس اصلاحی که مقدار 322 کیلوگرم لاشه  غیربهداشتی ضبط و تعداد 230 عدد کبد، ریه و کلیه ضبط و اصلاح و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در عید قربان ۷۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی را بر عهده داشتند.

سلمان‌نژاد گفت: گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام، میادین دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها مستقر شدند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را با شماره‌ تلفن‌ 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول