اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش دمشق به توافق شبه‌نظامیان کُرد و شرکت آمریکایی برای غارت نفت سوریه

وزارت خارجه سوریه، توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» و یک شرکت آمریکایی برای غارت نفت سوریه را به شدت محکوم کرد.

واکنش دمشق به توافق  شبه‌نظامیان کُرد و شرکت آمریکایی برای غارت نفت سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، دمشق توافق امضا شده میان «شبه‌نظامیان قسد» ( نیروهای دموکراتیک سوریه) و شرکت نفت آمریکایی برای «سرقت نفت سوریه» با نظارت و حمایت دولت آمریکا را شدیدا محکوم می‌کند.

اخیرا «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرده و گفته، توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته، زمان برده است.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اذعان کرده است که برای نفت در سوریه حضور دارند. گزارشهای بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول