اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کاهش 20 درصدی ترافیک راه‌های مواصلاتی کرج با بهره برداری از چرمشهر-آبیک

استاندار البرز با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه چرمشهر-آبیک ریه تنفسی استان البرز را بازگشایی می‌کند، گفت: تحقق پروژه 20 درصد از ترافیک راه‌های مواصلاتی استان البرز را کاهش خواهد داد.

کاهش 20 درصدی ترافیک راه‌های مواصلاتی کرج با بهره برداری از چرمشهر-آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، پیش از ظهر امروز در بازدید از ابر پروژه ملی چرمشهر_آبیک در محدوده البرز با بیان اینکه این پروژه به نام «غدیر» نامگذاری خواهد شد، افزود: این پروژه به طول 158 کیلومتر است که حدود 43 کیلومتر آن در محدوده استان البرز قرار دارد.

 

استاندار البرز با اشاره به اینکه از زمان آغاز پروژه دو هزار و 600 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تا به امروز هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای پروژه در نظر گرفته‌اند.

به گفته این مقام مسؤول پروژه از سال 1394 آغاز شده است و دو قطعه آن در استان البرز واقع شده است.

شهبازی یادآور شد: این مسیر بعنوان یک ابر پروژه می‌تواند نقش بسزایی در تسهیل و تسریع حمل و نقل کشور و به ویژه کاهش بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی البرز دارد.

وی با اشاره به اینکه مسیر پروژه یاد شده در بازگشایی ریه‌های تنفسی شهر تأثیربسزایی دارد، اظهار کرد: با بهره برداری از آن می‌توانیم به کاهش 20 درصدی ترافیک محورهای مواصلاتی استان البرز امیدوار باشیم.

 

استاندار البرز بیان کرد: این آزادراه نخستین مسیری است که به گونه ای طراحی شده تا خودروها با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت به صورت مجاز تردد داشته باشند.

شهبازی با بیان اینکه قطعه اول و دوم این پروژه به طول 53 کیلومتر ظرف 2 ماه آینده با تکمیل ابنیه و پل تالاب صالحیه طبق وعده مجری و پیمانکار، به سرانجام می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی و باری که خودروها می توانند برای 14 استان داشته باشند قطعات 1 و 2 از قطعات 3 و 4 اهمیت بیشتری دارند از این رو وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت بزرگراه های کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای این امر با اشتراک نظر، اهتمام ویژه ای دارند.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول