اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جوانان ناقلان مرگ کرونا برای کهنسالان در گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: 90 درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گلستان مربوط به افراد بالای 70 سال و 70 درصد مربوط به افراد بالای 60 سال است.

جوانان ناقلان مرگ کرونا برای کهنسالان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سراج‌الدین عارف‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: اوج گرفتن دوباره کرونا در گلستان از زمان عروسی‌ها بود و متاسفانه با این اتفاق شرایط را برای همه سخت کرد.

وی ادامه داد: هنوز هم راهکار مناسبی برای عروسی‌ها دیده نشده و به نظر من بهترین راهکار برخوردهای قاطع و سریع با برگزارکنندگان عروسی و سایر مراسم‌های تجمعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به آمارهای بستری در بیمارستان‌های استان در مردادماه تا روز گذشته اظهار کرد: در حال حاضر روند بستری بیماران طی دو هفته اخیر در بیمارستان‌های کلاله، مطهری گنبدکاووس، مطهری گنبدکاووس، پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس، بیمارستان آزادشهر، بیمارستان‌های پنج آذر و صیاد شیرازی گرگان و بیمارستان آققلا کاهشی است.

عارف‌نیا گفت: همچنین در بیمارستان بندرگز و کردکوی روند افزایشی بوده و بیمارستان بندرترکمن و علی‌آبادکتول نیز روند ثابتی را داشته است.

وی اضافه کرد: معتقدم همیشه در زمان اعیاد به دلیل اصرار بیمار بر ترخیص و عدم بستری در بیمارستان‌ها، آمارهای بستری‌ها همیشه کاهشی بوده است.

سراج‌الدین عارف‌نیا گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن عید قربان، این روند کاهشی در شهرهای ترکمن نشین و مرکز استان بدون شک نمی‌تواند معیاری برای تصمیم‌گیری باشد چون همین امروز شاهد افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها بوده‌ایم.

وی بیان کرد: من نگرانم که با اتکا به این آمارها تصمیم‌گیری‌ها تغییر کرده و ما دوباره شاهد افزایش شیوع باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: بیشترین آمار بستری‌ها در استان گلستان افراد بالای ۴۰ سال بوده که ۸۰ درصد بستری‌ها را شامل می‌شود.

عارف‌نیا گفت: ۱۱ درصد بستری‌ها مربوط به افراد ۳۰ تا ۴۰ سال و بیش از چهار درصد بستری‌های ما مربوط به سن ۲۰ تا ۳۰ سال بوده است.

وی متذکر شد: ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گلستان مربوط به افراد بالای ۷۰ سال و ۷۰ درصد مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و این زنگ خطری است که باید مراقب رفتارهایمان باشیم که خدای ناکرده ویروس را به پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها انتقال ندهیم و این ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول