اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت مسایل بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی انقلاب اسلامی کرمانشاه بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری آیین‌های عزاداری محرم گفت: مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم با رعایت نکات بهداشتی در مساجد و حسینیه‌های استان برگزار خواهد شد.

آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت مسایل بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عباس سروری در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، حفظ سلامت مردم را در درجه اول اهمیت دانست و افزود: به همین خاطر مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کردند و برگزاری آیین عزاداری ویژه ماه محرم را منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و زیرمجموعه آن در ستادهای دانستند و به طور قطع در صورت برگزاری تمام نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی در این آیین ها رعایت خواهد شد.

وی در ادامه شیوع ویروس کرونا را باعث مختل شدن برگزاری برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به روال سال‌های سابق و تغییر روش و شیوه در آنها دانست، گفت: در این ایام کرونایی برنامه های شورای تبلیغات اسلامی بیشتر بر محور تولید محتوا و تبلیغات در فضای مجازی به مناسبت رویدادها، نصب بنر در معابر و تبلیغات محیطی است.

سروری همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمانشاه، نشست با اساتید و شخصیت های بزرگ انقلابی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی، در کنار فعالیت های مجازی را از دیگر فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای زنده نگه داشتن مناسبت های مختلف انقلاب در ایام شیوع کرونا برشمرد.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مسوول فراهم کردن شرایط برگزاری مناسبت‌های مختلف انقلاب مانند دهه فجر، ۲۲ بهمن، روز جهانی قدس، سالروز ارتحال حضرت امام (ره) ۱۳ آبان، هفته مبارزه با استکبار جهانی، روز حقوق بشر، ولادت پیامبر (ص)، شهادت حضرت فاطمه (س) و غیره دانست.

سروری، علت تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را پراکندگی برگزاری آیین‌های انقلابی توسط نهادها و شخصیت های گوناگون در اوایل انقلاب ذکر کرد و افزود: این شورا برای انسجام بخشی به برگزاری مناسبت های ویژه انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش تشکیل شد.

رییس شورای هماهنگی انقلاب اسلامی کرمانشاه، همچنین راه اندازی راهپیمایی متعدد در حمایت از انقلاب و خنثی کردن توطئه های دشمنان در برهه های حساس را از وظایف این شورا برشمرد و گفت: اعضای شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، فرمانده سپاه، فرمانده بسیج، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل آموزش و پرورش، رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس دانشگاه رازی است.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور باشکوه مردم کرمانشاه در برنامه های مختلف در حمایت از انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم این استان از دورافتاده ترین روستا ها، دهستان ها، بخشداری ها و شهرستان ها تا مراکز شهری در طول ۴۱ سال گذشته همواره برای حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی حضور باشکوه داشته‌اند.

او به مقاومت مردم کرمانشاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی و  دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم کرمانشاه همواره سخت ترین شرایط برای خنثی کردن توطئه های فراوان دشمنان حضور داشته و موجب تداوم انقلاب و برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی شدند.

سروری در ادامه گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی همه اقوام و مذاهب کرمانشاه اعم از ایلات عشایر و روستاییان و شهری انصافا همواره در مناسبت های انقلابی حضور پرشور داشته اند و پشتیبان ارزشمندی برای انقلاب بودند که جا دارد از آنها قدردانی کنیم.

این مقام مسوول در پایان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یار و یاور و همراه همیشگی مردم دانست که به هیچ جناح سیاسی وابسته نیست و پلی بین سیستم دولتی و مردم است که شرایط و امکانات را برای حضور مردم در آیین ها و رویدادهای انقلاب اسلامی فراهم می کند. 

 انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول