اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۵۰ هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» به مددجویان خراسان شمالی اهدا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، از برنامه‌ریزی ویژه برای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها، آغاز گام دوم رزمایش مواسات است که ۵۰ هزار بسته غذایی به مددجویان اهدا می‌شود.

۵۰ هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» به مددجویان خراسان شمالی اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد از آغاز توزیع گوشت‌های قربانی شده در طرح نذر قربانی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌هایی برای حمایت بیشتر و با رعایت حفظ کرامت نیازمندان تدارک دیده‌ شده که از جمله برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان به مناسبت عید سعید غدیر خم، توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی و همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه در ایام محرم امسال ازجمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به آغاز توزیع گوشت‌های قربانی شده در عید سعید قربان بین ۱۵ هزار خانواده نیازمند استان افزود: در طرح نذر قربانی به مناسبت عید سعید قربان که سال قبل شروع شد و امسال شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم، ۱۲ قربانگاه تدارک دیده شد و از سوی خیران، نیکوکاران و افرادی که قرار بود امسال در سفر معنوی حج باشند، کمک‌های خوبی شد و دام‌های سبک و سنگین رسیده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشتارگاه ذبح شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از ادامه‌دار بودن کمک خیران به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و از جمع‌آوری کمک 2 میلیارد تومانی که بالاتر از اهداف از پیش تعیین‌شده بود، در این ایام سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: آمار نهایی کمک‌ها، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

الهی راد همچنین اشاره‌ای به برنامه‌ریزی برای تهیه 100 هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت کرد و افزود: این غذاها بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به لبیک دستگاه‌های مختلف به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و گام دوم رزمایش مواسات ابراز کرد: مرحله اول رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان انجام شد و این هفته ویژه اعیاد قربان و غدیر، شروع مرحله دوم رزمایش مواسات خواهد بود و کمک‌های نیکوکاران به نیازمندان اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تمام مددجویان تحت پوشش شهری و روستایی، سبد حمایتی که شامل برنج، روغن و مرغ است، در نظر گرفته‌شده و زمان دقیق توزیع آن اعلام می‌شود و نیازی به مراجعه مددجویان به پایگاه‌های کمیته امداد و مؤسسات خیریه نیست.

الهی راد بابیان اینکه در این راستا تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته حمایتی پیش بینی شده است، ادامه داد: این بسته‌ها از محل عنایت رهبری و از طریق کمک‌های کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهاست.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام سوگواری ماه محرم، در ستاد اطعام حسینی ۷۲ آشپزخانه به نیت اصحاب امام حسین (ع) تحت عنوان آشپزخانه حسینی با همکاری هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری راه‌اندازی می‌شود و در طول ۱۰ شب، اطعام با حفظ کرامت نیازمندان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول