اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جشن مستندسازی املاک آموزش و پرورش را سال آینده برگزار می کنیم

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره برداشت نقشه عرصه و اعیان تمامی 142 فضای آموزشی این شهرستان گفت: با اخذ سند ملکی برای تمامی فضاهای آموزشی در شهرستان ظرف یک سال آینده جشن مستندسازی را برگزار می کنیم.

جشن مستندسازی املاک آموزش و پرورش را سال آینده برگزار می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی طاهریان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر که در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کاداس مبنی بر اخذ سند رسمی برای فضاهای دولتی، خوشبختانه اقدامات خوبی در مجموعه آموزش و پرورش کاشمر انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه برای 30 واحد آموزشی در سالیان گذشته سند صادر شده است، ادامه داد: در حال حاضر برای تمامی 142 فضای آموزشی کاشمر نقشه عرصه و اعیان برداشت شده، به طوری که طی 2 ماه آینده نیز برای 40 واحد دیگر سند ملکی صادر می‌شود.

وی افزود: با اخذ سند ملکی برای تمامی فضاهای آموزشی در شهرستان ظرف یک سال آینده جشن مستندسازی را برگزار می‌کنیم.

طاهریان با بیان اینکه شرایط برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونایی که حاکم بوده، متمایز از سال های گذشته است، یادآور شد: در این راستا بیش از گذشته به همراهی و همکاری ادارات و نهادها نیازمندیم تا با رفع موانع شرایط سهل‌تری برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همواره قبل از ابلاغ دستورالعمل‌ها، پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود، بیان کرد: در خصوص توامندسازی همکاران اقدام به برگزاری دوره ضمن خدمت کردیم و جلساتی هم برای کادر اجرایی برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه در راستای کیفیت آموزشی موضوع تولید محتوا در دستور کار قرار گرفته است و هدف‌مان این است که برای حداقل 3 ماه از سال تحصیلی محتوای آماده داشته باشیم، تصریح کرد: در این راستا پیش‌بینی شده که دانش آموزان و اولیایی که برای دریافت مطالب از طریق فضای مجازی با مشکل روبره‌و هستند مطالب به صورت سی دی در اختیارشان قرار گیرد.

وی با  اذعان به این مهم که آموزش و پرورش در دنیا جزو بزرگ‌ترین بنگاه‌های خیریه است که بیشترین کمک مالی به این مجموعه می‌شود، گفت: در شرایط فعلی بدون مشارکت اولیا نمی‌توانیم آموزش را پیش ببریم.

طاهریان با اشاره به اینکه هیچ‌گاه برای دریافت وجه از اولیا بخشنامه و مجوزی صادر نکردیم، افزود: از گذشته مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدارس است که مشارکت از خانواده‌های توانمند جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل جدید شهریه مدارس نمونه، 40 درصد شهریه مدارس غیرانتفاعی تعیین شده است، یادآور شد: اگرچه براساس این دستور العمل شهریه هر دانش آموز 12 میلیون ریال تعیین شده، اما با پیگیری‌هایی که انجام شده این میزان شهریه به 5 میلیون ریال کاهش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در خصوص اعمال دقیق دستورالعمل ها از سوی ناظزین نوسازی مدارس بر ساختمان مدارس غیرانتفاعی، بیان کرد: اگر چه در گذشته این سخت گیری‌ها به این شدت وجود نداشته، اما از سال گذشته بعد از حادثه سیستان تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر براساس نظر مهندسین مشاور، موارد فنی رفع نشود امکان ثبت نام در این مدارس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تحصیل 14 درصد دانش آموزان کاشمری در مدارس غیردولتی، اگر برای ادامه فعالیت هر یک از این مدارس خللی ایجاد شود، قطعا در سایر مدارس شاهد تراکم جمعیتی و مشکلات عدیده خواهیم بود.

طاهریان با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته همزمان با بازگشایی مدارس زنگ مهر، نماز و ایثار به صدا در می آمد، گفت: در سال جاری نیز علاوه بر این سه زنگ، زنگ ایمنی را هم اضافه می‌کنیم، چراکه معتقدیم دانش آموزان بهترین انتقال‌دهنده مباحث آموزشی به خانواده و جامعه هستند.

برای اداره مدارس نیاز به مشارکت مالی است

در ادامه فرماندار کاشمر نیز با بیان اینکه باید با پرهیز از افراط و تفریط برای استمرار جریان امور زندگی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و داده های آماری تصمیم گیری کرد، تصریح کرد:  شرایط آموزش و پرورش متأثر از بحث کرونا است، بنابراین، باید با برنامه‌ریزی کمی و کیفی امر آموزش را انجام داد.

مسلم ساقی با اشاره به اینکه در کاشمر سه هفته بدون فوتی بودیم، اما طی یک هفته گذشته شاهد جان باختن بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان بودیم، افزود: با توجه به خاص بودن شرایط، امکان تعطیل کردن زندگی هم وجود ندارد به همین جهت نظام و دولت در تمامی حوزه‌ها به دنبال فراهم کردن شرایط و اولویت‌بندی امور هستند.

وی بر برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی آموزش و پرورش با شبکه بهداشت و درمان کاشمر برای بازگشایی مدارس تأکید و بیان کرد: اگر چه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های مدونی در این خصوص ارائه می‌دهد، اما قطعا انتظار این است که در حوزه شهرستانی با توجه به شرایطی که وجود دارد فراتر عمل شود با متصور شدن شرایط بدبینانه طوری برنامه‌ریزی کنیم که غافلگیر نشویم.

وی با اشاره به اینکه باید تمامی تجهیزات دیجیتالی و بهداشتی مورد نیاز قبل از بازگشایی مدارس تأمین و پیش‌بینی‌ها برای 6 ماه و حتی یک سال تحصیلی انجام شود، اظهار کرد: در این راستا ضرورت دارد تمامی مدارس من ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، نسبت به اجرایی کردن تمامی پیام‌ها و موارد بهداشتی از طریق این سامانه اقدام کنند.

ساقی با بیان اینکه ما دولتی‌ها در هر حوزه‌ای که به مردم پیشنهاد می‌کنیم باید پیشقدم باشیم، خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مسایل بهداشتی باید از ظرفیت دانش‌آموزی نهایت استفاده را ببریم، چراکه دانش آموزان تأثیر بسزایی در بین خانواده‌ها دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای اداره مدارس نیاز به مشارکت مالی است، افزود: ضرورت دارد در راستای شفاف‌سازی گزارش تمامی دریافتی‌های داوطلبانه و هزینه‌های انجام شده به شورای آموزش و پرورش ارائه شود، چراکه معتقدیم با شفاف‌سازی کمک‌ها قطعا شاهد افزایش مشارکت و جذب کمک‌های بیشتر خواهیم بود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه تولید نارضایتی از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست، یادآور شد: باید مشکلات مالی آموزش و پرورش با ارائه راهکارها و راه حل‌های اجرایی و عملی حل شود.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول