اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نجات جوان ۲۹ ساله پس از ۱۰ ساعت عملیات جست‌وجو در ارتفاعات شمال تهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به سقوط جوان ۲۹ساله در ارتفاعات دارآباد تهران، گفت: بعد از ۱۰ ساعت تلاش و با کمک تیم های پشتیبان هلال احمر شمیرانات مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

نجات جوان ۲۹ ساله پس از ۱۰ ساعت عملیات جست‌وجو در ارتفاعات شمال تهران

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات، اظهار  کرد: بامداد امروز در پی اعلام حادثه به مرکز عملیات هلال احمر شهرستان شمیرانات مبنی بر سقوط یک کوهنورد درارتفاعات کوهستان دارآباد «منطقه خشکه چال» و مصدومیت وی به علت سقوط از ارتفاع غیر همسطح، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌وجو و نجات و نیز سه تیم دیگر به عنوان پشتیبان به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ساعت‌ها جست‌وجو تیم اعزامی به کوهنورد جوان رسید و پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت پزشکی و فیزیکی، مصدوم که از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شدید شده بود، به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۱۰ ساعت عملیات در شرایط سخت وصعب العبورمنطقه حادثه، عملیات با موفقیت پایان یافت.

فتحی اضافه کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

وی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول