اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف ۷۲۷ کیلوگرم انواع مخدر در کردستان/جمع‌آوری ۱۴۴ معتاد متجاهر در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: ۷۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در چهار ماهه اول امسال در استان کشف و ضبط شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

کشف ۷۲۷ کیلوگرم انواع مخدر در کردستان/جمع‌آوری ۱۴۴ معتاد متجاهر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دو هفته اخیر غیر از شهرستان‌های بیجار و بانه، تعداد ۱۴۴ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شده که از این تعداد ۳۱ نفر در سنندج و  ۱۰۳ نفر مربوط به دیگر شهرستان‌ها است.

وی گزارشی از اقدامات هفته مبارزه با مواد مخدر در استان را ارائه داد و  گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در شرایط بیماری کرونا، بررسی شرایط راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان و تخصیص احداث پارکینگ شورای هماهنگی در سایت اداری از جمله این موارد نیازمند بحث و بررسی است.

مردم از معتادین متجاهر معترض هستند

سردار آزادی به مطالبات مردم در راستای جمع‌ آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: به‌علت شیوع بیماری کرونا کمپ‌های اعتیاد مدتی در استان تعطیل شده بود اما به دلایل پیامدهایی از جمله  ایجاد ناامنی این قشر در ابعاد مختلف، احتمال ناقل بودن افراد متجاهر، انتقال بیماری به سایر افراد و الگوپذیری جوانان از افراد مصرف کننده مواد در ملاء عام و مکان‌های عمومی و آسیب‌پذیری برخی خانواده‌ها در مقابل آنان، این افراد جمع‌آوری شده و در کمپ مشخص وابسته به بهزیستی به سر می‌برند.

وی به ضرورت راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان کردستان جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر گریزی زد و گفت: با ایجاد اردوگاهی جهت ساماندهی معتادان متجاهر با پروتکل‌های بهداشتی مشخص و راه اندازی این مرکز معابر از چهره این معتادین پاکسازی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه ۱۹ درصد کشفیات مواد مخدر در چهار ماه و ۱۰ روز اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان افزایش یافته است‌، خاطرنشان کرد: ۷۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در  مدت عنوان شده در استان کشف و ضبط شده است. 

سردار آزادی به تخصیص اعتبار کافی از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به امر درمان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و مشارکت‌ها به ارگان‌های مرتبط اختصاص یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: امسال  هم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به حساب بهزیستی استان واریز خواهد شد.

 وی در ادامه تصریح کرد: منسجم نمودن فرایند درمان و حمایت‌های بعداز خروج از کمپ از افراد بهبودیافته و واگذاری مدیریت کمپ ماده ۱۶ به افراد تحصیل‌کرده و متخصصین در عرصه درمان ضروری است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان رنج سنی دستگیرشدگان مواد مخدر در این استان را شامل یک درصد افراد ۱۵ تا ۲۰ سال به تعداد ۱۹ نفر عنوان کرد‌ و گفت: ۵۰ درصد افراد دستگیرشده مواد مخدر در استان ۳۵ تا ۴۵ سال سن دارند که  ۵۵۹ نفر از دستگیرشدگان در  این رده سنی قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد دستگیرشدگان بین ۲۰ تا ۳۵ سال سن دارند افزود: ۲۰ درصد این افراد ۵۰ تا ۶۰ سال سن و سه درصد هم ۶۰ سال به بالا بودند.

وی افزود: از دستگیرشدگان توزیع موادمخدر ۳۸ درصد در پوشش مشاغل کاذب، ۱۶ درصد کارگر ساده، ۹ درصد راننده، پنج درصد کشاورز و ۳۲ درصد سایر مشاغل هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: در بحث راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶، کردستان جزو استان‌هایی است که هنوز اردوگاهی برای آن مشخص نشده است لذا با همکاری سپاه ایجاد و تعین تکلیف این امر ضروری است.

سردار آزادی بیان کرد: اینکه متولی این اردوگاه در سایر استان‌ها بسیج است اما باتوجه به اینکه تاکنون اعتباری برای کردستان برای این امر  لحاظ نشده است و کردستان در رده بیست و سومین استان از نظر تعداد معتادین در کشور قرار دارد، هنوز اقدامی صورت نگرفته است اما باید گامی اساسی در راستای مشکلات معتادان بعد از درمان و بهبودی با ایجاد این مرکز برداشته شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول