اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رمضانی: روزنامه «شهروند» در مسیر آنلاین شدن است/ به سمت تعدیل نیرو نمی‌رویم

سرپرست فعلی روزنامه «شهروند» گفت: هدف، تغییر رویکرد است و نه توقف انتشار روزنامه. مسئله اصلی این است که تحریریه در مسیر آنلاین شدن قرار بگیرد و این به عنوان یک اصل تعریف شود.

رمضانی: روزنامه «شهروند» در مسیر آنلاین شدن است/ به سمت تعدیل نیرو نمی‌رویم

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، روز گذشته ۳۳ نفر از اعضای تحریریه روزنامه «شهروند» در اعتراض به آنلاین شدن این روزنامه نامه سرگشاده ای خطاب به  رئیس و هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران منتشر کرده و نسبت به این تصمیم اعتراض کردند.

** رمضانی: تحریریه در مسیر آنلاین شدن است/ به سمت تعدیل نیرو نمی‌رویم

در همین راستا با «اسماعیل رمضانی» سرپرست فعلی روزنامه «شهروند» و مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر درباره این نامه اعتراضی و دلیل اصلی آنلاین شدن روزنامه و عدم انتشار نسخه چاپی آن گفت: هدف تغییر رویکرد است و نه توقف انتشار روزنامه. مسئله اصلی این است که تحریریه در مسیر آنلاین شدن قرار بگیرد و این به عنوان یک اصل تعریف شود.

وی ادامه داد: فروش فعلی نسخ چاپی روزنامه در حال حاضر حدود ۳۰۰ نسخه است و این کار با مجموعه هزینه های موجود اثر بخشی لازم و متناسب را در فضای عمومی ندارد. البته مشکلات مالی و دشواری برخی فرایندها و ضوابط قانونی هم یکی از دلایل است اما صرفا این موضوع نیست.

رمضانی همچنین با اشاره به هم پوشانی جمعیت هلال احمر و روزنامه شهروند نیز افزود: جمعیت هلال احمر یک سازمان درگیر بحران هاست و به شدت به رسانه ها و ابزارهای آنلاین احتیاج دارد که بتوانند موضوعات را با سرعت بیشتری پوشش بدهند. 

سرپرست فعلی روزنامه شهروند درباره تعدیلی پرسنل و خبرنگارها نیز گفت: هیچ کدام از پرسنل تعدیل نشده و بنایی هم فعلا برای این کار وجود ندارد. صرفه و صلاح اقتصادی و کاهش هزینه ها در دستور کار هست اما حتما سعی می شود تا در صورت انجام کمک های مالی و یا بهینه بودن روش های دیگر سراغ تعدیل نیرو نرویم.

وی با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا روی این تصمیم موثر بوده است، بیان داشت: دنیای مطبوعات چاپی در شرایط کرونایی تجربه متفاوتی را پشت سر می گذارد. قطعا اثرات نامطلوب شیوع ویروس کرونا در کاهش ارجاع به نسخه های چاپی هم به مرور بیشتر خواهد شد. روزنامه های کمتری خریداری شده و به خانه ها راه پیدا می کنند و ترس مردم از امکان شیوع بوسیله نقل و انتقال فیزیکی وسایل چاپی بر میزان انتشار روزنامه ها اثر گذاشته و این موضوع ادامه خواهد داشت.

رمضانی در پایان نیز گفت: همانطور که در همه حوزه های دیگر مثل آموزش، برگزاری جلسات، انجام امور اداری و... امروز به سمت استفاده از ابزارهای آنلاین پیش رفته ایم، ضرورت دارد ابزارهای آنلاین رسانه ای هم بیش از پیش تقویت شوند و این رویکردی است که بالاجبار به سمت آن رانده خواهیم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول