اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برنامه‌ریزی اصناف برای کمک‌های مومنانه در محرم و صفر

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اقدامات انجام شده اصناف در ماه مبارک رمضان گفت: در تلاش هستیم تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره کمکهای مومنانه، این طرح را در محرم و صفر نیز اجرا کنیم.

برنامه‌ریزی اصناف برای کمک‌های مومنانه در محرم و صفر

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با اقدامات اصناف در خصوص اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، گفت: در این زمینه اصناف اقدامات خوبی را برای کمک بخ نیازمندان در ماه مبارک رمضان انجام دادند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ماه محرم و صفر هستیم. 

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: هرساله در ماه مبارک رمضان توزیع نذورات مردم آن قدر زیاد است که تمامی مردم از آن بهره‌مند می‌شوند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است محدودیت‌های در توزیع نذورات وجود داشته باشد بنابراین اصناف در تلاش‌اند تا بخشی از  نذورات در قالب طرح کمک مومنامه و در استای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه به دست نیازمندان و محرومان جامعه برسد. 

وی بیان داشت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال  اتحادیه‌های مختلف صنفی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند تا با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم برپایی مراسم افطاری، هزینه‌های آن را صرف خرید کالاهای اساسی از قبیل برنج، روغن و ... کنند و آن را در اختیار نیازمندان قرار دهند. 

نوده فراهانی بیان داشت: به عنوان مثال صنف تجهیزات پزشکی با کمک بسیج اصناف اقدام به تهیه هزار سبد خانوار کرد و آن را در بین افراد نیازمند توزیع کرد. 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: براین اساس حدود 10 تا 12 اتحادیه مختلف کمک‌های خود را در قالب سبد خانوار تهیه و هر اتحادیه به تناسب پولی که در اختیار داشت 300 تا 1500 سبد خانوار را تهیه و در بین خانوارهای نیازمند در ماه مبارک رمضان توزیع کرد.  

وی با بیان اینکه مردم از این طرح خداپسندانه به خوبی استقبال کرده‌اند، گفت: از طریق این طرح نذورات مردم به نیازمندان  واقعی می‌رسد. 

نوده فراهانی اظهار داشت: امیدوام در سال‌های آینده نیز کمک‌های مؤمنامنه بهتر از امسال ادامه یابد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول