اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش کره جنوبی به گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به اتهام‌زنی سازمان ملل علیه برنامه برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی اعلام کرد اوضاع را از نزدیک تحت نظر دارد.

واکنش کره جنوبی به گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه‌شنبه و در پی گزارش سازمان ملل در خصوص توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی، اعلام کرد از نزدیک فعالیت‌های کره شمالی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، سرهنگ «مون هونگ سیک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول متوجه است که فناوری کره شمالی در کوچک کردن کلاهک هسته‌ای به سطح «قابل‌توجهی» رسیده که ارزیابی در این خصوص در اوراق سفید دفاعی دوسالانه ۲۰۱۸ این کشور ذکر شده بود.

مون در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش ما از نزدیک فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را زیر نظر دارد و کره جنوبی و ایالات متحده سیستم همکاری نزدیک را حفظ می‌کنند.

شبکه خبری ژاپنی «ان اچ کی» روز دوشنبه گزارش داد گروهی از کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل متحد که با پرونده تحریمهای کره شمالی سر و کار دارند،  کره شمالی را  به  تداوم تولید جنگ افزارها و موشکهای اتمی متهم کردند. در این گزارش آمده است که کره شمالی ساخت مواد مرتبط با سلاح اتمی و ارتقاء موشکهای بالستیک و تجهیزات لازم برای ساخت کلاهکهای اتمی را ادامه می‌دهد.

این کارشناسان مدعی هستند کره شمالی با صادرات غیرقانونی زغال سنگ از طریق کشتی در ماه مارس (اسفند) بودجه لازم برای این فعالیتها را فراهم کرده است. بنابر ادعای این کارشناسان، کره شمالی همچنین به طورغیرقانونی نفت تصفیه شده بیش از سقف تعیین شده توسط سازمان ملل وارد کشور می‌کند.

 خبرگزاری رویترز هم بعد از آن مدعی شد بر اساس گزارش معتبری که از سازمان ملل دیده، کره شمالی همچنان به توسعه برنامه تسلیحات هسته ای خود ادامه می دهد و چند کشور ارزیابی کرده‌اند که پیونگ یانگ به توسعه تجهیزات کوچک هسته‌ای پرداخته که قابلیت نصب بر کلاهک موشک‌های بالستیک این کشور را دارد.

این گزارش که به ادعای رویترز، توسط کارشناسان مستقل نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل منتشر شده می‌گوید که کره شمالی شش آزمایش هسته‌ای انجام داده و احتمالا این آزمایش‌ها به این کشور کمک کرده تا تجهیزات کوچک هسته‌ای بسازد. 

رهبر کره شمالی چندی قبل ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. «کیم جونگ اون» در جلسه‌ای  با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

 وی در این نشست که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی [و تبدیل شدن] به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند.»

رهبر کره شمالی بارها  با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای کشورش مخالفت کرده است.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول