اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشریح اقدامات بسیج سازندگی اصفهان در ایام کرونایی/ ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه مهر کریمانه در استان، افرادی که طرف حساب سازمان‌هایی مانند کمیته امداد بودند شناسایی شدند و تعداد ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به این نیازمندان تحویل داده شد.

تشریح اقدامات بسیج سازندگی اصفهان در ایام کرونایی/ ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن عجمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بسیج نقش مهمی در مبارزه با کرونا بر عهده داشت که ضدعفونی معابر و خیابان‌ها از نخستین اقدامات بسیج در این زمینه بود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان ادامه داد: اقدام بعدی بسیج سازندگی، راه‌اندازی ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک و کنترل قیمت ماسک در استان بود زیرا در ابتدای امر قیمت ماسک بسیار بالا رفت و قیمت ماسک‌ها به ۲۰ هزار تومان نیز می‌رسید اما بسیج با تولید، ماسک سه لایه ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی به مردم تحویل داد.

وی عنوان کرد: اقدام دیگر، طرح غربالگری بود که بسیج به کمک دولت و دیگر ارگان‌ها آمد و‌ غربالگری با درصد پایین در استان تحویل گرفته شد و میزان آن در پایان کار به بیش از ۹۰ درصد رسید.

عجمی بیان داشت: در ادامه طرح بسته‌های معیشتی را دنبال کردیم؛ سپاه، سامانه مهر کریمانه را در استان راه‌اندازی و افرادی که طرف حساب سازمان‌هایی مانند کمیته امداد بودند را شناسایی کرد، از بهزیستی ۲۸۵ هزار نفر، سازمان زندان ۵ هزار نفر، خیریه‌ها ۴ هزار نفر و همچنین زنان بی‌سرپرست و کودکان کار و در مجموع ۵۹۷ هزار و ۳۴۷ نفر در استان شناسایی شدند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان ادامه داد: در نهایت تقریبا ۳۰۵ هزار نفر خروجی آن مجموعه بود، از ظرفیت تمامی سازمان‌هایی که با خیریه‌ها و اصناف مرتبط بودند، استفاده شد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول رزمایش، تشکیل ستاد را داشتیم؛ در نیمه شعبان که مقام معظم رهبری درباره مواسات و کمک به فقرا صحبت کردند کار آغاز و  با محوریت نماینده ولی فقیه در اصفهان، ستاد در ناحیه مقاومت تشکیل شد.

عجمی اظهار داشت: شروع رزمایش بلافاصله بعد از نیمه شعبان بود که ۳۰۵ هزار نفر شناسایی شدند که تعدادی از آن‌ها از گذشته وضعیت نامناسب مالی داشتند و تعداد ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها دچار فقر ناشی از کرونا بودند.

اعطای بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به افراد شناسایی شده

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: توانستیم تعداد ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را تحویل دهیم و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در این کار همراه ما بودند؛ اتاق بازرگانی، صنایع مادر، اصناف، جامعه بسیج و گروه‌های جهادی و... در این شرایط پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۱۱۰، وام ۵ میلیون تومانی به اصناف آسیب‌دیده از کرونا داده شد، مرحله دوم رزمایش از ۲ مرداد ماه آغاز شد.

عجمی با بیان اینکه رزمایش در سه بازه زمانی انجام خواهد شد، افزود: بازه اول در دهه ولایت، بازه در دوم دهه اول ماه محرم و بازه سوم نیز در دهه آخر صفر انجام می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین در جمع‌آوری کمک استفاده می‌شود، ادامه داد: در هفته گذشته ۴۰۰ جهیزیه در استان اصفهان تقدیم شد که جمعاً ارزش ۲۰ میلیارد تومانی داشت؛ قسمتی از این جهیزیه توسط خیرین تقبل شد و ۲۲ قلم جنس آماده شد تا زوج‌های جوان را در تأمین نیاز ابتدایی زندگی یاری کند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده طرح توزیع سراسری بسته معیشتی را‌ در دستور کار داریم، گفت: این اقدام در قالب چند طرح انجام خواهد شد؛ طرح اول، طرح امیرالمؤمنین(ع) است، همه این حرکات در جهت لبیک به رهبر معظم انقلاب است؛ در طرح اول پیش‌بینی ۲۵ هزار بسته معیشتی شده که در هفته آینده تحویل خانواده‌ها خواهد شد.

عجمی اظهار کرد: طرح ولایت با محوریت شهرستان‌ها را نیز در ادامه داریم که تقریباً ۷ میلیارد جمع‌آوری شده است و طی این طرح‌ها پس از جمع‌آوری مبالغ، بن خرید در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان بیان داشت: در طرح اطعام علوی، یک میلیون پخت غذای گرم در کل استان را برگزار خواهیم کرد که سهم نواحی مشخص شده است؛ طرح نذر قربانی را نیز بسیج دانشجویی دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح شیفت ایثار از دیگر اقدامات بود که طی آن کارگرهای کارخانه‌ها داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، در شیفت‌هایی به کارخانه کمک می‌کنند.

عجمی تصریح کرد: طرح اطعام هیأت‌های مذهبی که بسیج مداحان دنبال می‌کند از دیگر اقدامات است، زیرا عزاداری‌ها در زمان کرونا شکل جدید به خود می‌گیرد و رویه گذشته تغییر خواهد کرد.

برنامه‌ریزی بیش از سه هزار وام ۵ میلیون تومانی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان عنوان کرد: با همت بسیج اصناف، طرح توزیع لوازم تحریر را داریم؛ همچنین ۳ هزار و ۲۰ وام ۵ میلیونی نیز برای کل استان برنامه‌ریزی شده است، هر شهرستان سهمیه مشخص دارد و این وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا داده خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت خیریه‌های مستقل اظهار داشت: برخی از خیریه‌ها وظیفه خود می‌دانند که کمک کنند و این اقدام تحسین برانگیزی‌ است؛ این مشکلات در تمامی کشورهای جهان وجود داشت ولی در کشور ما ظرفیت مردمی که به بیانات رهبری لبیک گفتند و پای کار آمدند، بی سابقه بود البته در این شرایط پول جمع کردن کار دشواری است چون وضعیت اقتصادی مردم ‌مناسب نیست.

عجمی در خصوص کاهش طرح ضدعفونی معابر گفت: باید از طریق ضدعفونی معابر، فرهنگ‌سازی در میان مردم می‌شد و این کار بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی داشت؛ در گذشته و روزهای ابتدایی، علم و آگاهی در جامعه نسبت به آن کمتر بود اما امروز می‌بینیم که مردم‌ همراه خود مواد ضدعفونی دارند و این بهداشت به فرهنگ تبدیل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول