اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حال و هوای 36 سال پیش اصفهان در واکنش به کشتار حجاج/ حماسه میلیونی در محکومیت آل‌سعود

36 سال قبل مردم اصفهان به مانند جویبارهایی به خیابان ریختند و حماسه در دل تاریخ ثبت کردند، راهپیمایی برائت از مشرکین با شرکت گسترده قریب به یک میلیون نفر از مردم شهیدپرور اصفهان به خونخواهی قتل عامل وحشیانه حجاج بیت‌الله‌الحرام برگزار شد.

حال و هوای 36 سال پیش اصفهان در واکنش به کشتار حجاج/ حماسه میلیونی در محکومیت آل‌سعود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ۳۶ سال از جنایت خادمین حرم در سرزمین امن الهی می‌گذرد، داغی که یک سال پس از وقوع آن، همزمان با سر کشیدن جام زهر، هنوز بر جگر پیر خمین تازه است و جنایت جانیان را فریاد می‌کند و اگر نگوییم بیش از جام زهر، اما کمتر از آن‌ هم جانکاه نبوده است.

کعبه سالیان درازی در حجاز پابرجا و محل تجمع بوده، زمانی آدم ابوالبشر(ع)، روزی ابراهیم خلیل(ع) و پسرش و روزگاری هم ابوسفیان و اعوانش، آن روزگار لات و هبل را در خانه خدا گذاشتند، بر جهل مردم سوار شده و به گرد کعبه چرخیدند و امروز اگرچه لات و هبل شکسته‌اند، اما سعودی‌ها که الحق و الانصاف جانشینان خوبی برای بنی‌امیه و یزیدیان هستند، پول‌پرستی، نفت و ظلم را در کعبه نشانده‌اند و خدای بزرگشان هم آمریکا و عشق به آمریکا شده است.

خدایی که این احمق‌ها را همچون گاو شیرده و قلک پرپول می‌نگرد، حج به مزاجش خوش نمی‌آید و منظور حج حقیقی است والا چرخیدن بی‌هدف گرد خانه‌ای که به کسی کاری ندارد، اما حج، نامش هم تلاش است، کندن و بریدن از لباس و مو گرفته تا فرزند و تمایلات نفسانی و حاجی تنها خدا را می‌بیند، از هیچ‌کس واهمه‌ای ندارد و آن‌قدر دل‌رحم می‌شود که گیاهی را هم نمی‌تواند از ریشه درآورد، پس چگونه ظلم و تعدی و نفاق را ببیند و سکوت کند؟ و اینجاست که تن استکبار و ظالم را می‌لرزاند.

اما از آمریکا و سعودی انتظاری بیشتر هم نمی‌رود، مگر می‌شود ظالم ظلم نکند و جاهل نادانی نورزد و یا گرگ ندرد؟ این‌ها بودنشان ظلم است، چه رسد به اعمالشان، اما نکته مهم این است که در مقابل این سگ‌های وحشی و ارباب گرگ‌صفتشان، گوسفند نباشیم، سر به زیر به دامان گرگ نرویم و لرزان در گوشه‌ای کز نکنیم و اگر یار و برادرمان را در پیش چشمان ما دریدند، زود فراموش نکنیم و به نان و آب خوش نباشیم، شیر باشیم و بر ظلم بغرّیم و قاتلان پدران و مادرانمان، زنان و کودکان یمنی و مردان آزاد جهان را برادر و خواستار صلح نخوانیم، نه ببخشیم و نه فراموش کنیم.

باید بدانیم که ۳۶ سال قبل در سرزمین وحی چه گذشت و مردم اصفهان به مانند جویبارهایی به خیابان ریختند و حماسه در دل تاریخ ثبت کردند، حماسه‌ای که نیاز به زنده ماندن دارد چراکه درس‌نامه ظلم و ظالم شناسی و ظلم‌ستیزی است، پس چندخطی از صفحه ششمین روز سال ۱۴۰۷ هجری قمری را مرور کنیم.

حال و هوای مردم اصفهان به هنگام کشتار حجاج

در گزارش پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از آن روز آمده است، مردم مسلمان و انقلابی سراسر کشور در حرکتی گسترده و حضوری چشمگیر، در واکنش به کشتار مردم بی‌دفاع ایرانی و حجاج دیگر کشورهای مسلمان و نیز دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین محکوم کردن حرکت مذبوحانه رژیم آل‌سعود و متحدانش در هتک حرمت به حریم امن الهی و زائران آن، مردم مسلمان و انقلابی سراسر کشور در حرکتی گسترده و حضوری چشمگیر، اقدام به راهپیمایی در محکوم کردن این حرکت کردند و به دنبال آن خواستار اعلام عزای عمومی در سراسر کشور شدند.

 در ادامه گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی را از راهپیمایی گسترده مردم اصفهان و محکوم کردن این حرکت را می‌خوانیم:

راهپیمایی برائت از مشرکین با شرکت گسترده قریب به یک میلیون نفر از مردم شهیدپرور اصفهان به خونخواهی قتل عامل وحشیانه حجاج بیت‌الله‌الحرام در مکه مکرمه این شهر امن الهی با شعارهای کوبنده برگزار شد.

در این راهپیمایی بی‌سابقه راهپیمایان با مشت‌های گره کرده فریاد می‌زدند قل‌هو والله احد، مرگ بر ملک‌فهد، محیط امن حزب‌الله، شد قتلگه حزب‌الله مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا، رزمندگان اسلام انتقام – انتقام. و این در حالی بود که شور انقلابی غیرقابل توصیف و خشم از کفار ملحدین و مشرکین در چهره آنان مشهود بود.

فریاد خشمگینانه مردم، پرچم فضاحت آمریکا را به آتش کشید

پس از طی کردن مسیرهای از پیش تعیین شده در میدان امام گرد آمدند و پرچم پر فضاحت آمریکا را در میان فریادهای خشمگینانه مردم به آتش کشیدند.

 در این مراسم امام‌جمعه وقت اصفهان ضمن برشمردن فرازی از پیام امام امت در رابطه با جنایات آمریکا و آل سعود مطالبی بیان کردند.

وی در قسمتی از سخنانش گفت: «چه خوب آمریکا انتقامش را توسط آل سعود از مردم ما گرفت این فرزندان ابولهب و ابوجهل و ابوسفیان نه فکر حرمت حرم خدا را کردند و نه ماه مبارک را که حتی زائرین غیر ایرانی را به خاک و خون کشیدند».

وی افزود: «ما با این جمعیت کثیر اعلام می‌کنیم یک همچون عنصر بیگانه و ضد اسلام و بی‌دین به‌عنوان کلید حرمین شریفین و میزبان میهمانان خداوند و حجاج بیت‌الله‌الحرام به‌هیچ‌وجه صلاحیت ندارد و بایستی از کار برکنار شود».

در پایان مراسم قطعنامه‌ای در هشت ماده قرائت شد و با تکبیر حاضرین تائید شد و در قسمتی از این قطعنامه ضمن درخواست برخورد قاطع با مجریان این جنایت بزرگ، توطئه قتل عام زائرین بیت‌الله‌الحرام را جنایت آمریکا دانسته و آمادگی جهت هرگونه جانبازی در ضربه زدن به منافع آمریکا در منطقه را اعلام کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول