اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرونده چند تخلف بزرگ اداری روی میز دادگستری گلستان/ مطالبه‌گری رسانه‌ حیات‌خلوت مسوولان ناکارآمد را از بین می‌برد

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل چند تخلف بزرگ اداری در دادگستری استان خبر داد و گفت: در حال تحقیق پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی هستیم که نتیجه آن پس از قطعیت به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

پرونده چند تخلف بزرگ اداری روی میز دادگستری گلستان/ مطالبه‌گری رسانه‌ حیات‌خلوت مسوولان ناکارآمد را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز با تبریک روز خبرنگار و حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان و خداقوت به تحریریه این رسانه اظهار کرد: برخوردهایی که با متخلفان می‌شود سطح امیدواری مردم را بالا برده است دستگاه قضایی با قاضی متخلف، وکیل متخلف، کارمند متخلف حتما برخورد می‌کند و این مهم باعث امیدواری مردم شده است.

وی تصریح کرد: پرونده تخلف تعدادی از دستگاه‌های اداری روی میز دادگستری است که در مرحله تحقیقات است و زمانی که نتیجه آن قطعی شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در جزء جزء زندگی مردم حضور دارد، افزود: مسائل خانوادگی، مطالباتی نظیر اشتغال، گرانی، تورم، فساد و تخلفات باعث شده که مردم پرونده‌هایی در دادگستری تشکیل دهند.

* سنددار کردن 80 هکتار زمین از اراضی اطراف جنگل ناهارخوران گرگان

هاشمیان؛ همکاری خبرگزاری فارس را با دستگاه قضایی مثبت خواند و گفت: این انتظار وجود دارد که تعامل این رسانه با دستگاه قضایی بیش از گذشته شود، بنده همه اخبار خبرگزاری فارس را مطالعه می‌کنم، اگر انتقاد و یا پیشنهادی مردم به دادگستری دارند از طریق رسانه فارس اطلاع دهید تا آن را پیگیری کنم.

وی از سنددار کردن 80 هکتار زمین از اراضی اطراف جنگل ناهارخوران گرگان خبر داد و افزود: بخشی از اراضی ساحل بندرترکمن و گمیشان را سنددار کردیم رویکرد ما پیشگیری از وقوع جرم بوده تا راه بروز تخلفات در این زمینه بسته شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: یکی از عمده گرفتاری‌های مبتلا به جامعه در دستگاه‌های اداری این است که مدیران نظارت لازم را به زیرمجموعه ندارند و یا بسیار ضعیف است که رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند که این مهم می‌تواند خیلی از حیات خلوت‌ها را از بین ببرد.

هاشمیان مطالبه‌گری و نظارت را یک تکلیف خواند و گفت: نظارت مسوولان بر زیرمجموعه یک وظیفه است که باید به درستی انجام شود.

وی خدمت به مردم را یک اصل مهم خواند و تاکید کرد: مردم فکر نکنند اینکه مسوولان می‌گویند ما نوکر مردم هستیم در حد یک شعار است، همانطوری که مردم با شهید بهشتی و یا شهید رجایی به راحتی دسترسی داشتند و مشکلات خود را در میان می‌گذاشتند اکنون نیز باید این رویکرد وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی خوراک خبری زیادی برای تحلیل وجود دارد، ابراز کرد: ریشه‌های مشکلات را باید پیگیری و اوضاع اجتماعی رسانه‌ای شود تا مردم خود را در مشکلات تنها نبینند و چشم بینا و گوش شنوایی برای حل مشکلات پیدا کنند.

* برخی تولیدکنندگان از وضعیت اقتصاد و تورم آنقدر شاکی نیستند که از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی ناراحت هستند

هاشمیان با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی مشکل تولیدکننده شدند، گفت: برخی تولیدکنندگان از وضعیت اقتصاد و تورم آنقدر شاکی نیستند که از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی ناراحت هستند دستگاه‌های متولی که حقوق می‌گیرند و باید مشکلات مردم را برطرف کنند متاسفانه خودشان سد تولید شدند.

وی با اشاره به اینکه مسیر فساد باید بسته شود، اظهار کرد: مردم از اینکه با متخلفان پرونده چند هزار میلیاردی  برخورد شود خوشحال نمی‌شوند باید راه فساد بسته شود.

رئیس کل دادگستری گلستان از مردم خواست تا به دستگاه قضا کمک کنند و این رویکرد را کمک به حاکمیت دانست و ابراز کرد: دشمن همواره سعی دارد در جامعه ایجاد یاس به وجود آورد اما باید ما در جامعه امیدآفرینی کنیم انسان‌های مایوس اعتراض را به اغتشاش می‌کشانند.

هاشمیان با بیان اینکه نباید امید کاذب در جامعه ایجاد کرد، یادآور شد: مشکلات و تورم و گرانی مردم را رنج می‌دهد اما امیدواری فراوانی در جامعه وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است اقداماتی که در دستگاه قضایی صورت گرفته سطح امیدواری مردم را بالا برده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول