اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی: توسعه شهرک سازی به معنای اجرای بی سروصدای طرح اشغال است

یک مسئول فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با توسعه شهرک سازی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری عملا در حال اجرای طرح معامله قرن است، از جامعه بین المللی خواست این رژیم را تحریم کنند.

مسئول فلسطینی: توسعه شهرک سازی به معنای اجرای بی سروصدای طرح اشغال است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام فلسطینی روز سه شنبه گفت که اسرائیل به شکل میدانی در حال اجرای طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری است تا هر گونه فرصتی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با جغرافیای یکپارچه را از بین ببرد.

«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در گفت‌وگو با رادیو رسمی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به منظور تحمیل طرح الحاق دست به توسعه بی‌سابقه شهرک‌سازی  زده است.

او با اشاره به تسریع روند مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر گفت: در مناطق مختلفی از کرانه باختری مجتمع‌های صهیونیست نشین جدید در حال ساخت است.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این مسئول فلسطینی بر ضرورت اقدام جامعه بین الملل برای اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی و طرح پرسش از این رژیم درباره ادامه شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین به منظور نجات راه حل دو دولتی تاکید کرد.

در همین حال منابع فلسطینی امروز اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی 327 هکتار از اراضی روستای «کیسان» در شرق بیت لحم کرانه باختری را برای ساخت مجتمع‌های مسکونی مصادره کرده است.

«حسن بریجیه» رئیس دفتر کمیته مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و شهرک سازی در بیت لحم گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد در این زمین‌ها ۲۲۴ واحد مسکونی بسازد تا شهرک ایبی هناحل در شرق روستای کیسان را توسعه دهد.

اسرائیل اخیرا هم هفتصد هکتار از زمین‌های اطراف روستای الفردیس در شرق بیت لحم را مصادره کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول