اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مرمت مسجد تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: فاز اول مرمت مسجد قجری مشیر السلطنه تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مرمت مسجد تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

 به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران درباره مرمت مسجد قجری مشیرالسلطنه اظهار داشت:  فاز اول مرمت بافت تاریخی مسجد و ساعت مشیر السلطنه که از اماکن تاریخی و اولین ساعت‌های شهری در پایتخت است، یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه که به مسجد ساعت نیز معروف است؛ یکی از مسجدها و حوزه‌های علمیه ساخته شده در دوره قاجار است که در خیابان مولوی، کوچه تشکری موحد واقع شده‌است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: اولویت برنامه‌های اداره زیباسازی منطقه ۱۱حفظ و مرمت بافت تاریخی با رویکرد نگهداری از اماکن واجد ارزش است که بر همین اساس فاز اول پروژه مرمت مسجد مشیر السلطنه از شهریور آغاز خواهد شد.

وی در تشریح جزئیات فاز اول مرمت این مسجد بیان کرد: در سال۹۸ طرح مرمت این مسجد تاریخی با مشارکت و بررسی اساتید مجرب حوزه مرمت ابنیه تاریخی و اداره زیباسازی منطقه ۱۱ به تحریر درآمد که پس از بررسی‌های اولیه و تأیید نهایی اصلاح و مرمت جداره‌ها و تعمیر ساعت شهری مناره مسجد انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 11 تهران توضیح داد: مرمت جداره اصلی مسجد شامل سیمان کاری، آجرکاری و حذف زوائد بصری، مرمت کاشی سردر و پنجره‌ها و مرمت سقاخانه قدیمی جلو در است و بخش دوم فاز اول، تعمیر و راه اندازی ساعت شهری مناره این مسجد است که قدمتی از زمان قاجار دارد و از جمله اولین ساعت‌های شهری پایتخت محسوب می‌شود.

 آبادیان با اشاره به این که مرمت مسجد مشیر السلطنه در ادامه مرمت‌های ابنیه و حفظ بافت تاریخی منطقه ۱۱ است، گفت: مرمت مسجد مشیر السلطنه از اوایل شهریور آغاز می‌شود و پیش بینی ما برای پایان پروژه سه ماه خواهد بود.

به گزارش فارس، مسجد مشیرالسلطنه در سال ۱۳۲۱ هجری قمری توسط مشیرالسلطنه بنا شده است که وزیر خزانه مظفرالدین شاه قاجار و بعدا نخست وزیر دوره محمدعلی شاه قاجار بود و نام او در زیر ساعت مسجد حک شده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول