اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دولت برای حمایت از کارگران زیرپله‌ای چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه دولت برای حمایت از کارگر بدون کد بیمه در موضوع مسکن چیست؟

دولت برای حمایت از کارگران زیرپله‌ای چه برنامه‌ای دارد؟

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تذکر به رئیس جمهور در خصوص ودیعه مسکن اظهار کرد: در تذکری به رئیس جمهور از وی خواسته شد در خصوص اینکه برای بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر بدون کد بیمه در کشور که حقوق ثابت ندارند چگونه تسهیلات ودیعه مسکن و بسته حمایتی پیش بینی شده، توضیح دهند.

 وی تصریح کرد: گرانی مسکن امروز اکثر اقشار جامعه را درگیر کرده و دولت باید همه مستاجرین و آسیب‌دیدگان را مورد حمایت قرار دهد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: سازوکارهایی که برای بسته حمایتی از مستاجرین توسط دولت تعریف شده جامع و کامل نیست و در این بسته برای مشخص نیست کارگران چه برنامه‌ای دنبال می‌شود.

نظری همچنین افزود: بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت رفاه ۶ میلیون نفر از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای بیمه و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم فاقد بیمه هستند، همچنین طبق آمار غیررسمی ۳۵ میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور در حال فعالیت هستند در این رابطه می‌توان به کارگرانی اشاره کرد که تحت عنوان کارگران «زیر پله‌ای» و شاغل در واحدهای خرد و کوچک شناخته می‌شوند که عمدتا از حداقل‌های قانون کار و بیمه و حقوق مصوب شورای عالی کار محرومند، باید مشخص شود که چه حمایتی قرار است از دستفروشان، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، پیک موتوری‌ها، مسافرکش‌های درون و بین شهری شخصی ، صاحبان مغازه‌های بدون جواز کسب از اتحادیه‌ها که نامی از آنها در جایی ثبت نشده، قرار است صورت گیرد.

وی ادامه داد: ضروری است دولت برای مسکن و حمایت از این افراد برنامه‌ریزی کند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول