اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کار در «شیفت ایثار» به شکرانه سلامت

همزمان با آغاز رزمایش سراسری مرحله دوم کمک مومنانه جامعه کارگری شرکت شیشه همدان در قالب طرح «شیفت ایثار» به مدت یک ماه به کمک نیازمندان شتافتند، در این طرح کارگران چند ساعت بدون دستمزد کار می‌کنند و شکرانه سلامت خود و خانواده‌شان را به جای می‌آورند.

کار در «شیفت ایثار» به شکرانه سلامت

خبرگزاری فارس- همدان؛ در روزهای کرونایی کارگران در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت در حال کمک‌رسانی هستند و کمر همت بستند تا چرخ تولید متوقف نشود و معیشت مردم  به خطر نیفتاد.

کارگران امروز در جبهه اقتصادی همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس با وجود فشارهای ناشی از تحریم‌ها جانانه در صحنه حضور دارند و با شیوع هر چه بیشتر کرونا در مواجهه با این ویروس در دو بخش نقدی و غیر نقدی به منظور تحقق کمک‌های مومنانه دست به کار شدند.

همزمان با آغاز رزمایش سراسری مرحله دوم کمک مومنانه جامعه کارگری شرکت شیشه همدان در قالب طرح «شیفت ایثار» به مدت یک ماه به کمک نیازمندان شتافتند، در این طرح کارگران چند ساعت بدون دستمزد کار می‌کنند و شکرانه سلامت خود و خانواده‌شان را به جای می‌آورند.

مسوول بسیج کارگران و کارخانجات شهرستان همدان با اشاره به اینکه کارخانجات همدان و تمام واحدهای تولیدی در کشور به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک‌های مومنانه لبیک گفتند اظهار می‌کند: با توجه به شیوع بیماری و توصیه‌های رهبر فرزانه در مرحله اول کمک‌های مومنانه همه اقشار جامعه به صورت مردمی گام موثری برداشتند.

«امیر ترکاشوند» با بیان اینکه در راستای تحقق کمک‌های مومنانه علاوه بر آحاد مردم کارخانجات و کارگران مشارکت داشتند اضافه می‌کند: در زمان پیک دوم شیوع ویروس کرونا نیز مقام معظم رهبری توصیه به احسان و کمک کردند که مجدد مرحله دوم کمک‌های مومنانه کلید خورد.

وی ادامه می‌دهد: کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان همدان در قالب «شیفت ایثار» به ارائه خدمات می‌پردازند و عایدی از این خدمت به صورت هدفمند برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا هزینه می‌شود.

مسوول بسیج کارگران و کارخانجات شهرستان همدان در توضیح «شیفت ایثار» عنوان می‌کند: کارگران کارخانجات یک شیفت کاری مازاد بر تعهد خود  بدون چشم‌داشت مالی با نیت کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا اضافه کاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگران جزو اقشار آسیب‌پذیر با حقوق حداقلی کار محسوب می‌شوند بیان می‌کند: این قشر در شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس در خاکریز اقتصادی فعال هستند امروز هم در این شرایط بحرانی با روحیه خدمت به خلق خدا در عرصه حضور دارند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در دهه ولایت بین اعیاد بزرگ قربان و غدیر کارگران با نیت‌ یاری‌رسانی پای کار بودند و در این سفره همدلی مشارکت کردند می‌گوید: کارگران در دو بخش نقدی و غیر نقدی به منظور تحقق کمک مومنانه دست به کار شدند.

وی ادامه می‌دهد: «شیفت ایثار» برگرفته از دوران دفاع مقدس است به طوری که رزمندگان در آن دوران بدون هیچ چشمداشتی هر آنچه در توان داشتند برای دفاع از مرز بوم و وطن خود در طبق اخلاص گذاشتند، امروز هم کارگران به تأسی از همان دوران اقدام به انجام این کار خداپسندانه کرده‌اند.

مسوول بسیج کارگران و کارخانجات شهرستان همدان با تأکید بر اینکه جبهه امروز عوض شده اما صحنه همان صحنه است و ایثارگری می‌طلبد می‌افزاید: دشمنان در مقابله با شیوع کرونا در کشورهای خود شکست خوردند اما در ایران با فرمایشات رهبر فرزانه و کاربلد در این بحران با اقدام دلی همه پای کار آمدند و صحنه‌های دفاع مقدس را تداعی کردند.

عضو بسیج کارگری شرکت شیشه همدان با ۲۲ سال سابقه کار می‌گوید: «شیفت ایثار» در دو سال گذشته برای کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان برنامه ریزی شد و امروز در راستای تحقق کمک‌های مومنانه تعریف شده است.

«حسن غلامی» با بیان اینکه در حد بضاعت و توان خودم از نظر مالی و یا خدمت در این زمینه کوتاهی نمی‌کنم اضافه می‌کند: به شکرانه سلامت جسمانی خود و خانواده در طرح «شیفت ایثار» با رضایت قلبی کار می‌کنم.

وی کار در یک شیفت بدون چشمداشت مالی را برای رضای خدا و پیروی در فرمایش رهبر فرزانه انقلاب می‌داند و ادامه می‌دهد: خدا را شکر با توجه به شیوع ویروس کرونا مجموعه شرکت شیشه به بیماری مبتلا نشدند بنابراین به منظور سلامت مجموعه که از اهمیتی بالایی برخوردار است در این مسیر گام برداشتیم.

عضو بسیج کارگری شرکت شیشه همدان می‌افزاید: این کمک‌ها در قالب یک سبد در اختیار اقشار آسیب‌پذیر از کرونا قرار می‌گیرد و بازتاب این کار خیر در شرکت، خانواده و سلامتی خودمان کاملا ملموس است.

رئیس شورای کار شرکت شیشه همدان نیز در این باره اظهار می‌کند: یک بازه زمانی از شیفت کاری را بدون دریافت حق‌الزحمه با نظر مدیریت کارخانه به منظور کمک به سیل‌زدگان کار می‌کردیم و امسال هم با این شیوه در رزمایش کمک مومنانه شرکت کردیم.

«سیدمرتضی حسینی» اضافه می‌کند: ما هم از این طرق می‌توانیم در کنار مدافعان سلامت به مردم شریف ایران خدمتی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ هم کمک‌های مردمی فراوان جمع آوری می‌شد عنوان می‌کند: امروز هم به نحو دیگری مردم پای کار هستند و کمک‌های مردمی در جبهه دیگری جذب می‌شود.

عضو فعال بسیج کارگری در ادامه می‌گوید: هر فردی که برای رضای خدا گام بردارد خداوند ۱۰ قدم حسنه برای او در نظر می‌گیرد بنابراین برکت این کار خیر در زندگی‌ها تاثیرگذار است.

وی تأکید می‌کند: پرسنل و مدیریت مجموعه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده با قوت تولید را پیش می‌برند.

مدیر کارخانه شیشه همدان نیز با بیان اینکه «شیفت ایثار» به مدت سه سال است که در این مجموعه شکل گرفته و کارگران در این امر خداپسندانه حضور پررنگ دارند می‌گوید: تعدادی از کارکنان و اعضا بسیج کارگری ساعاتی را بدون دریافت دستمزد با شرکت همکاری می‌کنند.

«محسن گلپریان» به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره می‌کند و می‌افزاید: سود حاصل از خدمت در «شیفت ایثار» برای رفع نیاز مالی اقشار ضعیف هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارکنان و تمام اعضای بسیج کارخانه در این امر خداپسندانه مشارکت کردند بیان می‌کند: مدیریت کارخانه نیز در این راستا همکاری لازم را به عمل آورده است.

مدیر کارخانه شیشه همدان با تأکید بر اینکه اقدامات این چنینی حس همبستگی بین پرسنل را افزایش می‌دهد یادآور می‌شود: از سوی دیگر اقدامات خداپسندانه با هدف کمک به همنوعان نقش بسزایی در برکت مادی و معنوی مجموعه خواهد شد.

وی در پایان اظهار می‌کند: این کمک‌ها از طریق شرکت در اختیار بسیج کارگری سپاه قرار می‌گیرد و به صورت یکپارچه بین افرادی که در این روزهایی کرونایی دچار مشکلات مالی شدند،  توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/89033/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول