اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی جشن عقد و تأمین جهیزیه 3 زوج سادات در امامزاده روح‌الله (ع)

مراسم جشن عقد سه زوج سادات در امامزاده روح‌الله الحسنی (ع) با رعایت نکات بهداشتی در آستانه عید غدیر برگزار و جهیزیه تأمین شده توسط خیران، به منازل آنها منتقل می‌شود.

برپایی جشن عقد و تأمین جهیزیه 3 زوج سادات در امامزاده روح‌الله (ع)

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امامزاده روح الله الحسنی (ع) در خیابان امام خمینی (ره) تهران هر ساله همزمان با ماه مبارک ذیالحجه اقدام به برپایی مراسم جشن عروسی برای زوج‌های کم‌بضاعت می‌کند.

امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و عدم برپایی مراسم‌ها با دستور ستاد مبارزه با کرونا، مراسم جشن عقد زوج‌های جوان با محدودیت‌ها و با حضور افراد درجه یک خانواده‌های زوجین با رعایت نکات بهداشتی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حجر رسولی، مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برپایی جشن عقد سه زوج جوان در این آستان در آستانه عید غدیر، اظهار داشت: ما در امامزاده علاوه بر اقدامات فرهنگی متنوع، سعی در تسهیل ازدواج جوانان نیز داریم به طوری که در حد توان علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برای اشتغال و مسکن و حتی تأمین جهیزیه نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی به برپایی طرح ازدواج آسمانی اشاره کرد و افزود: هر ساله در اول ذیالحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)، طرح ازدواج آسمانی کلید می‌خورد و تا سال بعد نیز ادامه می‌یابد. در این طرح زائران و خیران برای ازدواج آسان نیازمندان و زوج‌های جوان کمک می‌کنند که امسال نیز در آستانه عید غدیر با کمک خیران موفق به تأمین سه جهیزیه شدیم.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی (ع) با بیان اینکه مراسم عقد سه زوج جوان نیز در این آستان برپا خواهد شد، خاطر نشان کرد: روز جمعه ۱۷ مرداد عقد سه زوج سادات که از سوی مرکز افق امامزاده شناسایی شده‌اند، جاری می‌شود که با کمک خادمان افتخاری آستان از ماشین عروس تا آتلیه آنها تأمین شده است و در پایان مراسم نیز جهیزیه خریداری شده به منازل آنها منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهیزیه پیش‌بینی شده شامل ۲۰ قلم کالای مورد نیاز است، گفت: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم هر سال تعداد جهیزیه‌های تأمین شده برای زوج‌های جوان را افزایش دهیم و در کنار آن برای مسکن و اشتغال جوانان نیز گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول