اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

واکنش آبفای استان ایلام به گزارش فارس درباره «قطعی‌های مکرر آب»

شرکت آب و فاضلاب استان ایلام به گزارش منتشر شده در خبرگزاری فارس در خصوص قطعی‌های مکرر آب واکنش نشان داد.

واکنش آبفای استان ایلام به گزارش فارس درباره «قطعی‌های مکرر آب»

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش خبری در خبرگزاری فارس ایلام با عنوان «آب هست، تدبیر نیست» منتشر شد که روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با انتشار جوابیه‌ای، به این خبر واکنش نشان داد.

در پاسخ آبفا آمده است:

«همانطور که بارها تاًکید کرده ایم پرآبی سد ایلام دلیلی بر رفع مشکل افت فشار نیست چرا که با توجه به ظرفیت خط انتقال و ایستگاههای  محدود بوده و نمی‌توان بیش از حد مجاز برای خط انتقال از آب سد برداشت کرد، این شرکت طرح بلندمدت افزایش برداشت آب از سد ایلام و چشمه گل گل را در دستور کار دارد در صورت تاًمین اعتبار عملیات اجرائی آن آغاز می‌شود.

قطعی‌های آب طی هفته گذشته ناشی از مصرف بیش از حد آب توسط شهروندان بوده و با مدیریت صحیح و تنظیم شیرفلکه‌های سطح شهر مشکل افت فشار حل شده و این موضوع نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه عنوان شده و ایشان نیز ابراز رضایت از خدمات رسانی آب و فاضلاب کردند..

درخصوص قنات‌های سطح شهر که عنوان شده است، برداشت آبهای سطحی و قناتها به علت بار میکروبی قابلیت استفاده جهت شرب را ندارد لذا برداشت آب این قنوات حیطه اختیارات شهرداری بوده و شهرداری می‌تواند جهت استفاده فضای سبز این آبها را استفاده کند.

این شرکت طی سالهای گذشته بیش از 240 کیلومتر از مجموع 360 کیلومتر شبکه توزیع شهرایلام را تعویض کرده و همچنان ادامه دارد و نکته حائز اهمیت اینکه ویروس کرونا و گرمای شدید باعث شده که مصرف آب در ایلام 30 درصد افزایش یابدو این موضوع باعث گردید که در برخی مناطق از جمله مناطق مرتفع مشکل افت فشار بوجود آید که این شرکت بصورت شبانه روزی در تلاش برای مشترکین کوچکترین افت فشار یا مشکلی بوجود نیاید».

انته9ای پیام/9708/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول