اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کنسل شدن 24 جشنواره در زنجان به خاطر کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با بیان اینکه امسال در تقویم جشنواره‌های گردشگری 24 مورد جشنواره پیش‌بینی شده بود، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، موفق به اجرای این جشنواره‌ها در استان نشدیم.

کنسل شدن 24 جشنواره در زنجان به خاطر کرونا

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که در شهرهای مختلف آن پراکنده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با بیان اینکه طی هفت سال گذشته 102 پروانه بهره‌برداری در زمینه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان صادر شده است، گفت: امسال نیز 36 پروانه بهره‌برداری اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش مدت زمان کاری صدور پروانه بهره‌برداری اقامت‌گاه بوم‌گردی در زنجان گفت: در حال حاضر در شهر زنجان یک اقامت‌‌گاه سنتی به نام «ددمان» وجود دارد که یک محل سنتی است.

ارجمند با تأکید بر اینکه امسال در تقویم جشنواره‌های گردشگری 24 مورد جشنواره پیش‌بینی شده بود که از این تعداد پنج مورد مربوط به شهرستان طارم بود، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، موفق به اجرای این جشنواره‌ها در استان نشدیم.

وی گفت: این در حالی است که امسال علاوه بر جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، به دلیل شرایط خاص جامعه، موفق به برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز نشدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با اشاره به تلاش میراث فرهنگی برای ایجاد بازارچه‌های سنتی صنایع‌دستی در دل سراچه‌های بازار زنجان که امروز اکثر آن‌ها به انباری تبدیل شده است، گفت: این فضاها کمک حال میراث فرهنگی در فروش محصولات استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: گام نخست در این زمینه برداشته شده و کار را به صورت مشارکتی بین مالک و میراث فرهنگی آغاز کرده‌ایم که هم فضای پذیرایی و هم فضای صنایع‌دستی و هم موزه برای این بازارچه‌ها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول