اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا سال آینده اجرا می‌شود

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا پایان سال آینده اجرا می‌شود و هدف‌گذاری آن ارتقاء ضریب حفاظتی در عرصه‌های ملی کشور، حفظ حقوق متقابل مردم و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین است.

طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا سال آینده اجرا می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان با حضور   مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعی دیگر از مدیران ارشد منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برگزار شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این مراسم با بیان اقدامات مؤثر در حوزه احیاء منابع طبیعی، اظهار داشت: منابع طبیعی پایه اصلی ثروت هر کشور است و در این راستا باید تلاش بیشتری برای حفظ آن داشته باشیم.

بهمن افراسیابی با بیان اینکه اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی به‌ ویژه عرصه‌های جنگلی و مرتعی بر هیچ‌ کس پوشیده نیست، افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه یک شخص یا گروه خاص نیست بلکه آحاد مردم جامعه به‌ ویژه افرادی که به‌ صورت مستقیم با این عرصه‌ها در ارتباط هستند، باید در این زمینه همکاری کنند.

 وی ادامه داد: مهم‌ترین اولویت ما حفاظت از عرصه‌های طبیعی است و در این راستا بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد مردم است که این اعتماد در اجرای برنامه‌ها و اقدامات ما نیز مشاهده‌ شده است.

افراسیابی بر ادامه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در جهت مقابله با حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و اضافه کرد: با توجه به افزایش سطح پوشش گیاهی و رشد علوفه‌های یک‌ساله، با وجود تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌ خوب اداره‌های منابع طبیعی در سراسر کشور، امسال باز هم شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در این عرصه‌ها بودیم که امید است با تلاش و همت بیشتر بتوانیم در این زمینه شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از حریق در عرصه‌ها باشیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین با تأکید بر تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و رفع تداخلات موجود، بیان داشت: با هم‌افزایی بیشتر در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی، مستثنیات و نیز رفع ابهامات احتمالی در خصوص اجرای قوانین رفع تداخلات، می‌توان مسائل و مشکلات مردم را هرچه سریع‌تر حل‌وفصل کرد.

افراسیابی از اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: هدف‌گذاری سازمان جنگل‌ها در این برنامه ارتقاء ضریب حفاظتی در عرصه‌های ملی کشور، حفظ حقوق متقابل مردم و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین است.

وی با بیان اینکه مسئله تغییرات در روند سیستماتیک اداری موضوعی طبیعی است و هیچ نوع فشار سیاسی در تصمیم‌گیری برای این انتصاب در کار نبوده است تصریح کرد: در کار جنگل‌بانی، گرایش سیاسی مطرح نیست و دخالت دادن و پرداختن به این‌گونه مسائل و حواشی، جز آسیب به این عرصه‌ها چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

در ادامه مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه بر شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: همت و غیرت نیروهای منابع طبیعی استان فارس در دفاع از انفال و اراضی ملی ستودنی است چراکه در استان فارس شاهد دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری در عرصه حفاظت از آب‌ و خاک طی سنوات گذشته بوده‌ایم.

محمدرضا همتی بر ارتقاء اهداف سازمانی و رفع چالش‌های موجود، بر تشریک‌مساعی کارشناسان مجموعه و نیروهای متخصص و مجرب منابع طبیعی فارس با سرپرست جدید تأکید کرد.

در ادامه سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با تاکید بر اهمیت حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در حفاظت از عرصه‌های ملی، بیان داشت: در راستای انجام مأموریت در این مجموعه تمام توان و تلاش خود را در جهت تحقق چشم‌اندازها، رویکردها و اهداف سازمانی با کمک کارکنان و نیروهای زبده و متخصص این مجموعه به کار خواهم گرفت.

 عبدالحسن صمدنژاد گفت: حفاظت از منابع طبیعی تنها با جلب رضایت مردم و متولیان اصلی این مجموعه که همان مردم و بهره‌برداران عرصه‌ها هستند، میسر خواهد شد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات شهرام منتصری در زمان تصدی مدیریت منابع طبیعی فارس، عبدالحسن صمدنزاد به‌عنوان سرپرست جدید اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس معرفی شد.

عبدالحسن صمدنژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی است و پیش‌ از این به‌عنوان مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئول امور شهرستان‌ها مشغول به کار بوده، همچنین سابقه فرمانداری شهرستان‌های سپیدان و قیروکارزین را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

مراسم تکریم و معارفه امروز با توجه به شرایط خاص موجود و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت محدود و بدون حضور اصحاب رسانه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول