اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش مضاعف است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتقاد از اینکه حوزه ایثار و شهادت در رسانه‌ها کمتر موردتوجه قرارگرفته است، گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش مضاعف است.

ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش مضاعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حسین رزمی در نشست خبری با اصحاب رسانه کاشمر که در آستانه 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر مفتخریم که به خانواده 617 شهید، یک هزار و 812 جانباز و 118 آزاده سرافراز خدمت‌رسانی می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر بابیان اینکه مأموریت و رسالت ما خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، یادآور شد: اگرچه مجموعه بنیاد شهید بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات را در بخش‌های مختلف از طریق سایت ایثار و فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌کند، اما انتظار داریم خبرنگاران و رسانه‌ها با تخصصی که در این حوزه دارند، در راستای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار خبرنگاران در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز اگر تصویر، فیلم و اطلاعاتی از مبارزات و جان‌فشانی رزمندگان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داریم را مدیون خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

رزمی والدین شهدا، آزادگان و ایثارگران را سرمایه‌هایی برای انتقال خاطرات رزمندگان به نسل جدید عنوان و تأکید کرد: در شرایطی که متأسفانه به دلیل کهولت سن شاهد از دست دادن این سرمایه‌ها هستیم، ضرورت دارد خبرنگاران ضمن دیدار با این عزیزان، خاطرات و دلاورمردی های شهدا و ایثارگران را ثبت و ضبط و در جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا، ایثارگران و آزادگان نمونه‌های بی بدیل ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه هستند، بیان کرد: متأسفانه تاکنون در حوزه ایثار و شهادت خیلی کوتاهی کردیم، چراکه علاوه بر مسؤولیت و مأموریت سازمانی، در قبال این قشر مسؤولیت دیگری نیز بر دوش داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر بابیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زمینه‌ساز کاهش بسیاری از معضلات و مشکلات خواهد شد، خاطرنشان کرد: از حدود یک هزار و 300 والدین شهید، امروز تنها 320 نفر در دسترس ما هستند که عمده آنان نیز به دلیل کهولت سن وابسته به تخت هستند، بنابراین ضروری است ضمن عیادت از این والدین خاطرات و صحبت‌هایشان جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی از رسانه‌ها تنها به خدماتی که به خانواده شهدا و ایثارگران داده می‌شود، اشاره می‌کنند، ابراز کرد: خدماتی که به این قشر از جامعه می‌شود تنها در قالب مصوبه قانونی است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و هیچ‌کدام از این موارد از سوی خانواده شهدا و ایثارگران مطالبه نشده است.

رزمی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی خدماتی که به این خانواده‌ها انجام می‌شود به نحوی است که علاوه بر ایجاد نگاه متفاوت در جامعه، باعث رنجش و آزار خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه 70 شهید کاشمری متولد مردادماه بودند، افزود: شهیدان عباس ایام، مظفر ابدی و حسین خویی تربقان متولد شانزدهمین روز مرداد بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر بابیان اینکه شهید سید عبدالحمید عسکری که در سال 59 در منطقه سرخس به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده است، در آن زمان به‌عنوان خبرنگار با خبرگزاری جمهوری اسلامی همکاری داشته است، گفت: از جامعه رسانه کاشمر انتظار داریم در راستای معرفی این شهید به‌عنوان شهید رسانه تلاش کنند.

در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران کاشمری، خبرنگاران با حضور بر مزار شهید عبدالحمید عسکری اولین شهید خبرنگار خراسان رضوی در جوار بقعه امامزاده سید حمزه(ع) با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام این شهید عرصه خبر و اطلاع‌رسانی ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ 70040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول