اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ترنجستان شهدا در بحران مالی/ وعده تسهیلات ویژه ارشاد چه شد؟

مدیر کتابفروشی ترنجستان شهدا ضمن گلایه از شرایط موجود بواسطه کرونا گفت: حدود 5 ماهی است قادر به تامین حقوق کارمندان و اجاره بهای فروشگاه نیستیم و شرایط نگران کننده است.

ترنجستان شهدا در بحران مالی/ وعده تسهیلات ویژه ارشاد چه شد؟

محمدجعفر کبریایی مدیر کتابفروشی ترنجستان شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به اوضاع این روزهای فروشگاه شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای اوج کرونا وضعیت کتابفروشی‌ها هم بدتر شده‌ است، حدود ۵ ماهی است که اجاره ترنجستان شهدا را نتوانستیم تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه چک‌های صادر شده برگشت خورده است و هنوز حقوق اردیبهشت همکاران را کامل پرداخت نکرده‌ایم، گفت: این روزها با حداکثر نیروها و حداقل فروش مواجهیم،اجاره‌ها و حقوق پرسنل مشکلی شده است.

کبریایی ضمن اشاره به میزان اجاره بهای این فروشگاه در میدان شهدا گفت: اجاره ماهانه فروشگاه ۸ میلیون تومان است اما با فروش کمتر از ۳۰۰ هزار تومان قادر به پرداخت دستمزد و اجاره نیستیم.

مدیر کتابفروشی شهدا تصریح کرد: اردیبهشت ماه در سامانه اعلامی وزارت ارشاد ثبت نام کردیم تا وام دریافت کنیم اما نه از وام خبری شده و نه از تسهیلات، وعده‌های وزارت ارشاد هیچ کدام عملیاتی نشد!

به گفته وی، در حال حاضر فروشگاه ترنجستان شهدا ۴ نیرو دارد، همان ۴ نفر هم به شکل شیفتی در فروشگاه حاضر می‌شوند؛ در سال جدید نه اجاره فروشگاه را پرداخت کرده‌ایم و نه حقوق و تقریبا ۴۰ میلیون تومان بدهی داریم که باید به سرعت تسویه کنیم.

وی در پایان از مسئولان وزارت ارشاد درخواست کرد به وضعیت موجود کتابفروشی‌ها رسیدگی کند و در امر اعطای وام تسریع بخشد.

گفتنی است، «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد تیرماه اعلام کرده بود: اصلی‎ترین برنامه معاونت امور فرهنگی برای حمایت از ناشران، ایجاد فرصت‎های مناسب برای دریافت تسهیلات ویژه است؛ این اقدام با همکاری چند سازمان و بنگاه اقتصادی دولتی و خصوصی در حال انجام است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین با هماهنگی‎های انجام شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور کارت اعتباری خرید فرهنگی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول