اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکز آشتی روسیه: حضور آمریکا در سوریه عامل اساسی بی‌ثباتی است

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه تأکید کرد که حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه شرق فرات در سوریه عامل اساسی بی‌ثباتی و مانع گفت‌و‌گوی طرف‌های درگیر است.

مرکز آشتی روسیه: حضور آمریکا در سوریه عامل اساسی بی‌ثباتی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دریادار «الکساندر شربینسکی» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای از حضور غیرقانونی آمریکا در شمال شرق سوریه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس مرکز آشتی روسیه در این خصوص گفت: «حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا در شرق فرات عامل اساسی بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی است و از سوی دیگر، مانع پیشرفت گفت‌و‌گوی طرف‌های درگیر سوری است».

الکساندر شربینسکی در ادامه گفت که وضعیت در منطقه شرق فرات بویژه در مناطقی که تحت کنترل دولت در «دیرالزور» (شرق سوریه) نیست، بحرانی است.

او همچنین گفت که نیروهای عشایر مخالف یگان‌های مورد حمایت آمریکا توانسته‌اند تعدادی از مناطق و مراکز مسکونی را تحت کنترل خود درآورند.

شربینسکی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد که روسیه و سوریه آماده هستند به منظور حل‌وفصل اوضاع کنونی در شرق فرات تمام تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

در این خصوص در بیانیه یادشده آمده است: «روسیه و سوریه آماده هستند برای بازگرداندن اوضاع به حالت اول در شرق فرات و از سرگیری گفت‌و‌گوی ملی و همچنین ایجاد امنیت برای اهالی منطقه تمام تدابیر لازم را اتخاذ کنند».

نیروهای آمریکا شرق سوریه و بویژه میدان‌های نفتی این منطقه را با همکاری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت کنترل خود درآورده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه، پیشتر، گزارش داده بود که نیروهای آمریکا با همراهی شبه‌نظامیان کُرد بارها نفت سوریه را سرقت کرده‌اند.

به تازگی نیز خبرگزاری رسمی سوریه از درگیری شبه‌نظامیان کُرد و اهالی برخی روستاها در شرق سوریه خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول