اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط با ترکیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه ترکیه در پایتخت مالت، درباره طیفی از مسائل دو جانبه و منطقه‌ای از جمله مسئله لیبی و سوریه گفت‌وگو کرد.

تاکید اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط با ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه در ترکیه در والتا، پایتخت کشور اروپایی مالت دیدار کرد. این دیدار در ادامه مذاکرات مداوم دو طرف در ماه‌های گذشته بود که آخرین آن ۲۳ ژوئیه به صورت تلفنی انجام شد.

پایگاه اینترنتی رسمی اتحادیه اروپا در این خصوص گزارش داد: ترکیه شریکی مهم برای اتحادیه اروپاست و اعضای اتحادیه اروپا مایلند شاهد تقویت روابط دو جانبه و تغییر روندهای منفی کنونی باشند.

این دیدار پیش از نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا انجام شد که قرار است ۲۷ تا ۲۸ اوت (ماه میلادی جاری) در برلین برگزار شود و در آن روابط این اتحادیه با ترکیه بار دیگر در دنباله بحث در این خصوص در شورای امور خارجه در بروکسل که ۱۳ ژوئیه برگزار شده بود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام سایت اتحادیه اروپا، دو طرف در این نشست علاوه بر روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، در خصوص وضعیت در شرق مدیترانه و همچنین مسائل مهم منطقه‌ای بخصوص درگیری‌ها در لیبی و سوریه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول