اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حضرت زینب (س) مصداق کامل یک خبرنگار است/مشکلات خوزستان ریشه در اجرا دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بحث خبرنگاری با توجه به دقتی که داشتم حضرت زینب (س) یک مصداق کامل است چرا که در جنگ رسانه‌ای بنی امیه، امیرالمونین، امام حسن و امام حسین علیهما السلام نیز مشکل پیدا کردند.

حضرت زینب (س) مصداق کامل یک خبرنگار است/مشکلات خوزستان ریشه در اجرا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به مناسبت فرارسیدن هفدهم مردادماه روز خبرنگار آیت‌الله فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام علی لاری‌زاده مدیر خبرگزاری فارس استان خوزستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آیت الله فرحانی با تاکید بر جایگاه والای فعالان عرصه آگاهی‌بخشی و روشنگری اظهار کرد: تشخیص وظیفه از مصادیق مهم بصیرت است و همین باعث می‌شود تا انسان بداند که چه نیازی در جامعه موجود است.

وی افزود: امروزه نیز فضای مجازی یک صحرای بی پایان است که از همه طرف آن میتوان حرکت کرد و این عرصه اقتضا می‌کند تا جوان مومن به آن ورود داشته باشد.

عضو مجلس خبرنگان رهبری عنوان کرد: در بحث خبرنگاری با توجه به دقتی که داشتم حضرت زینب (س) یک مصداق کامل است چرا که در جنگ رسانه‌ای بنی امیه، امیرالمونین، امام حسن و امام حسین علیهما السلام نیز مشکل پیدا کردند تا جایی که قربة الی الله به امام مجتبی (ع) جسارت می‌کردند.

 


وی افزود: این فضاسازی برعلیه ولایت، حق و حقیقت گاهی آنقدر بسیار سنگین است که اگر نتوانیم این فضا را مدیریت کنیم امیرالمومنین (ع) هم زمینگیر می‌شود و مشکلی که در تاریخ در رابطه با غدیر پیش آمده همین است.

فرحانی بیان کرد: اما چرا میگوییم عاشورا مسئله را حل کرد؟ زیرا حضرت زینب (س) به میدان آمد و وقتی خبرنگار قوی، بصیر، خوش‌فکر و فهمیده‌ای مثل حضرت زینب (س) می‌آید کار رسانه‌ای را انجام می‌دهد.

وی افزود: حضرت زینب (س) کار متمایزی انجام داد چرا که وارد دژ تبلیغات رسانه‌ای بنی‌امیه شد و آن را متلاشی کرد.

عضو مجلس خبرنگان رهبری در تبیین اهمیت خبرنگاری گفت: اینکه امام حسین (ع) خانواده را با خود به کربلا بیاورد و آن بزرگواران پس از اسارت در بلاد اسلامی افشاگری کنند یک کار رسانه‌ای است.

وی افزود: در زمان ما نیز اقتضا می‌کند که خبرنگاران روحیه‌ای چون حضرت زینب (س) داشته باشند یعنی علم، تقوا، توکل و مهم‌تر از این‌ها قدرت تشخیص وظیفه داشته باشد تا بداند در هر موقعیتی چگونه عمل کند.

فرحانی در رابطه با مشکلات خوزستان عنوان کرد: خیلی وقت‌ها در مرحله قانون، برنامه و طرح مشکلی نداریم اما در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: بارها منابع متعددی برای فاضلاب تخصیص پیدا می‌کند و برنامه‌های محکمی طراحی می‌شود اما در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول