اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری اقتصادی محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و کانادا

سفیر آکردیته ازبکستان در کانادا با نماینده کانادا در اتحادیه اوراسیا به صورت ویدئویی دیدار و طرفین گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشوررا بررسی کردند.

همکاری اقتصادی محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و کانادا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جولان وهاب اف» سفیر آکردیته ازبکستان در کانادا با «دارسی فرن» نماینده کانادا در اتحادیه اوراسیا در دیداری ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری های اقتصادی بین دو کشوررا بررسی کردند.

وهاب اف در این دیدار گزارشاتی را در مورد اولویت های همکاری جمهوری با نهادهای مالی خارجی در چارچوب اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری در اختیار طرف کانادایی قرار داد.

طرفین بر همکاری ها با موسسات مالی مانند بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، بانک توسعه آسیا، بانک توسعه و بازسازی اروپا، بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه گذاری اروپا و همچنین آژانس های خارجی صادراتی – اعتباری تأکید کردند.

همچنین گزارشاتی در مورد حوزه های ازبکستان مورد علاقه طرف کانادا برای برقراری همکاری ها از جمله زمینه های نفت و گاز، صنعت معدن، ماشین سازی، کشاورزی، غذایی، صنعت نساجی و گردشگری در اختیار طرف کانادا قرار داده شد.

فرن اظهار داشت: با توجه به اصلاحات در دست انجام در ازبکستان، کرپراسیون توسعه صادرات کانادا موضوع برقراری و گسترش همکاری ها با دولت و نهادهای مالی جمهوری را بررسی می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کرپراسیون توسعه صادرات کانادا طی 5 سال آخر به ازبکستان معادل 7 میلیون و 600 هزار دلار، بیشتر برای توسعه کشاورزی و معدن با حمایت از 8 شرکت کانادایی و 4 کارخانه کوچک، اختصاص داده است.  

نمایندگان کانادا از پیشنهاد سفارت مبنی بر بررسی امکانات اجرایی طرح های سرمایه گذاری در ازبکستان بر اساس فن آوری های روز کانادا استقابال کردند.

در پایان این دیدار ویدئیی نمایندگان کرپراسیون توسعه صادرات کانادا آمادگی خودرا برای بررسی امکانات برقراری همکاری با شرکت های کانادایی علاقه‌مند به ورود به بازار ازبکستان و اجرای طرح های بازرگانی اعلام کردند.

کانادا استقلال این کشوررا در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 7 آوریل سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول