اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رودخانه‌ها و کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد جان می‌گیرند!/درددسر اورژانس استان در تابستان

جوانان و نوجوانان زیادی امسال به دلیل وحشی بودن رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نبود علائم شنا ممنوع در بشار و سایر رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند و معلوم نیست این تراژدی تلخ تا به کی ادامه خواهد داشت.

رودخانه‌ها و کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد جان می‌گیرند!/درددسر اورژانس استان در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های هم مرز با دریاها و دریاچه‌ها در کشور نیست اما همین استان از نظر رتبه غرق شدگی در کشور یکی از مقام‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده است به ترتیبی که در تابستان امسال هفته‌ای بدون اخبار غرق شدگی نداشته‌ایم.

این روزها به موازات عزیزانی که بر اثر ویروس کرونا از دست می دهیم خبرهای دلخراش غرق شدگی در رودخانه‌های استان را نیز داریم.

جوانان و نوجوانان زیادی امسال به دلیل وحشی بودن رودخانه‌های استان و همچنین نبود علائم شنا ممنوع در بشار و سایر رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند و معلوم نیست این تراژدی تلخ تا به کی ادامه خواهد داشت.

محسن جلیل رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: متاسفانه در تابستان امسال یکی از وظایف سخت ما همین مشکل بوده به نحوی که روز گذشته یک نوجوان 12 ساله در رودخانه زیلایی غرق شد و امروز هم یک جوان 25 ساله را در منطقه چنار برم از آب بیرون کشیدیم که برای استانی کوچک مثل ما که استان‌های برخوردار از دریا و دریاچه‌ها نیستیم عدد و رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه اورژانس این روزها کار سختی برای امدادرسانی به این افراد دارد گفت: اکثر اتفاقات در نقاط سخت و صعب‌العبور رخ می دهد برای مثال آمبولانس صفر کیلومتر اورژانس استان در منطقه زیلایی و در بدترین نقطه و منطقه‌ای صعب‌العبور از کار افتاد در حالی که باید با این امبولانس وظایف دیگر خود را نیز انجام دهیم.

به گزارش فارس، مسوولان استانی باید تمهیدی بیاندیشند تا بیش از این خانواده‌ها عزادار نشوند و به نحوی یا به روش فرهنگ‌سازی و یا با اقدامات سلبی جلوی چنین اتفاقات تلخ را هر چه زودتر بگیرند چرا که تا پایان فصل تابستان ممکن است تعداد مرگ و میرهای غرق شدگی در استان بیش از فوتی‌های کرونایی شود.!

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول